مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا پاسخ‌های محبت آمیزی به پیام تقدیر چند باره مقام معظم رهبری دادند.
کد خبر: ۸۴۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 13 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: ۲ ماه و نیم است که مهمان ناخوانده و مرگباری وارد ایران شده و جان شماری از هموطنان را گرفته است، با ورود ویروس کرونا به کشور، سپیدپوشان جامعه پزشکی و پرستاری قهرمانانه ایستادند و به قیمت جانشان برای حفظ سلامت مردم ایران پای کار آمدند.

فرشته های نجاتی که بی ادعا، مثل یک پروانه دور سر بیماران می چرخیدند،  تعدادی از این سپیدپوشان از جنس زمینی ها نبودند، زمین زیرپایشان، تاب بزرگی و مقام والای آنها را نداشت و در نهایت این قهرمانان سپیدپوش پر کشیدند و آسمانی شدند.

مدافعان سلامت، امروز سربازانی خط مقدم جنگ با دشمنی به نام کرونا هستند و با ایثار و فداکاری خود بار دیگر یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و رشادت های مردم ایران را به تصویر کشیدند،‌ بسیاری از مدافعان سلامت به ویژه در روزهای نخست که تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها بالا بود، دور از خانواده با ویروس منحوس کرونا مبارزه می کردند تا مبادا به دلیل نبود حضورشان جان بیماری به خطر بیفتد.

سپیدپوشانی که جان بر کف به جنگ کرونا رفته اند

این قهرمانان در شرایطی که همه از ترس ابتلا به کرونا در منزل و قرنطینه به سر می برندند، دل به دریا زدند،  از همه تعلقات، وابستگی ها و خانواده دل کندند، جانشان را کف دستشان گرفتند و فداکارانه برای نجات جان دیگری مبارزه کردند، آری اینها همه جلوه ایثار و فداکاری سپیدپوشانی است که در میدان مقابله با کرونا می جنگند.

مدافعان سلامت اگر خسته و بی رمق هم باشند،‌ باز هم از تزریق امید به بیماران کرونایی دست نمی کشند، بر بالین بیماران خود می نشینند، با آنها هم دل می شوند،  با بیماران می خندند و حتی گریه می کنند، چرا که ملاقات بیمار کرونایی ممنوع است، سپیدپوشان جامعه پزشکی با جملاتی مثل «کرونا را شکست می‌دهیم» و «ما تا آخر ایستاده ایم» ایستادگی و فداکاری را مشق کردند.

تاریخ این مرز و بوم نشان داده هر گاه مردم با جان و دل پای کار آمده اند حماسه آفریده اند، اکنون هم حماسه تاریخی در حال رقم خوردن است و به گفته وزیر بهداشت با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی،‌ مدافعان سلامت، گروه های جهادی و شکل گیری رزمایش همدلی در بسیاری از نقاط کشور در مرحله مهار کرونا قرار گرفته ایم.

ارزش ایثار و فداکاری مدافعان سلامت به قدری والاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر «شهید خدمت» محسوب شدن کادر پزشکی، پرستاری،‌ بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، موافقت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار  با رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با تشکر صمیمانه از وزارت بهداشت و همکاران وزیر، پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی و مجموعه دست‌اندرکاران پزشکی کشور در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، بیان کردند: این زحمات بسیار با ارزش، جایگاه جامعه‌ی پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا میبرد که برده است و اجر و ثواب الهی را به دنبال خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران همچنین در پیام نوروزی سال جدید، زحمات مجموعه‌های درمانی یعنی پزشکان، پرستاران، بهیاران، مدیران و کارکنان مراکز درمانی و در کنار آنها خدمات مجموعه‌های داوطلب مردمی مانند دانشجویان، طلاب و بسیجیان را مایه عزت و آبرو توصیف کردند و گفتند: ملت ایران زیبایی‌ها و فضائل خود را در خلال حوادث سخت نشان داده‌اند و من قلباً و صمیمانه از همه این فعالیت‌ها و افراد تشکر می‌کنم و مژده می‌دهم که پاداش الهی در انتظار آنها است.

ایشان در پیام دیگری از تلاش‌های وزیر بهداشت و همکاران و مجموعه بزرگ درمانی کشور تشکر کردند و گفتند: تدابیر صورت‌گرفته خوب و ان‌شاءالله مؤثر است. طرح غربالگری کار بزرگی است بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلبان مردمی کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه همه‌گیر خواهد کرد ان‌شاءالله، مهم آن است که شتاب تلاش‌های همه‌جانبه کاسته نشود.»

قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از مدافعان سلامت در ارتباط تصویری با ستاد مبارزه با کرونا

پیام های قدردانی رهبر معظم انقلاب از مدافعان سلامت تمامی ندارد، تا جایی که روز یکشنبه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا که با حضور اعضای این ستاد و استانداران ۳۱ استان کشور برگزار شد، عملکرد ملت و مسئولان را در این زمینه در ابعاد مختلف اجتماعی- فرهنگی، درمانی، بهداشتی، علمی، مدیریتی و خدماتی «حرکتی جهادی، عظیم و افتخارآمیز» خواندند و با تأکید بر ثبت، بازخوانی و روایت هنرمندانه این تلاش و فداکاری ملی افزودند: مردم عزیز ایران با رفتار متین و صبورانه خود انصافاً خوش درخشیدند و فرهنگ اسلامی- ایرانی را جلوه‌گر ساختند.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ابعاد مختلف توفیقات ملت و مسئولان در ماه‌های اخیر گفتند: در زمینه درمان و انواع خدمات پزشکی، پیشگیری، غربالگری، بهداشت محیط و مراکز عمومی، کاری حقیقتاً بزرگ و در خور قدردانی انجام شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گفتند: مکرر از پرستاران، پزشکان و کادر درمانی- بهداشتی تشکر کرده‌ایم که جای تشکر هم دارد، در کنار این‌ها، باید از نیرو‌های داوطلبِ جوان، بسیجی و طلبه نیز قدردانی کرد که در عرصه‌های سخت و خطرآفرین از جمله غسل و کفن و دفن ورود کردند و این کار دشوار را بر عهده گرفتند.

پاسخ مدافعان سلامت به پیام تقدیر چند باره مقام معظم رهبری/ از شعر محبت آمیز تا

پاسخ  مدافعان سلامت به پیام تقدیر چند باره مقام معظم رهبری

زنده دل متخصص داخلی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان ضیاییان که یکی از مراکز اصلی درمان بیماران کرونایی است گفت: پیام پر مهر رهبرمعظم انقلاب را برای کادر درمان شنیدم و از طرف خودم و کادر بیمارستان ضیاییان از ایشان قدردانی می‌کنم.

این متخصص داخلی بیمارستان ضیاییان بیان کرد: پیام رهبر معظم انقلاب به منزله روح و جان تازه در کالبد نظام سلامت محسوب می‌شود و مایه امیدواری کادر درمان به حساب می‌آید.

زینب قطاری پرستار کووید ۱۹ در پاسخ به پیام پر مهر رهبر معظم انقلاب برای مدافعان سلامت گفت: از طرف خودم و همه پرستاران بیمارستان ضیاییان از رهبر معظم انقلاب مدظله عالی قدردانی می‌کنم و برای ایشان آرزوی طول عمر از درگاه حق مسئلت دارم.

این پرستار کووید ۱۹ خطاب به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  ادامه داد: پیام محبت آمیز شما را نسبت به فرزندانتان در جبهه سلامت را شنیدیم و سر از پا نمی‌شناسیم که اینگونه نسبت به فرزندانتان ابراز محبت کردید.

قطاری بیان کرد: با همه سختی در این روز‌های کرونایی اعلام می‌کنم با قدرت در سنگر سلامت ایستاده ایم و تا پایان این نبرد از هیچ کدام از داشته هایمان حتی جانمان دریغ نمی‌کنیم، همانطور که بسیاری از همکارانمان در این راه جان خود را از دست دادند و به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

 نکونام متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای بار چندم در دو ماه اخیر رهبر معظم انقلاب کادر درمان و عزیزان جهادگر را مورد عنایت قرار دادند و از ایشان قدردانی می کنم.

او در پاسخ به پیام پر مهر رهبر معظم انقلاب بیت شعری از سعدی خواند: «زهی سعادت من که تو آمدی به سلام. خوش آمدی و علیک السلام و الاکرام»

این متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما به دعای خیر مقام معظم رهبری نیازمندیم و انشالله با دعای خیر ایشان بلای کرونا از سر ملت ایران و دنیا دور شود و باز هم ارادت خودم را خدمت مقام معظم رهبری عرض می‌کنم.

نکونام بیان کرد: تا آخرین نفس در جبهه مقابله با کرونا در نظام سلامت خدمت خواهیم کرد و بعد از شکست کرونا در جبهه‌های دیگر در خدمت مردم ایران هستیم.

این متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در طی چند هفته اخیر روند نزولی ابتلا و بستری به کرونا را شاهد بودیم و امیدواریم مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بتوانند بیش از قبل ما را در کنترل بیماری کرونا کمک کنند و بتوانیم تا دو ماه آینده از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.

پاسخ مدافعان سلامت به پیام تقدیر چند باره مقام معظم رهبری/ از شعری محبت آمیز تا تقدیم جان در راه خدمت +فیلم

مالمیر پرستار کووید ۱۹ در یکی از بیمارستان‌های علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: بسیار خوشحال شدم که رهبر معظم انقلاب کادر درمان را مورد خطاب قرار دادند و حتی خدمت ما را همجنس رزمندگان اسلام و کشور و حرم قرار داده اند و از ایشان تشکر می‌کنم، این پیام ها برای من افتخار است و احساس غرور می‌کنم که هم رده رزمندگان اسلام و مدافعان حرم قرار گرفتم.

او با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان فرمودند‌ که «ای کاش شهید آوینی بودند تا این صحنه‌های خدمت را به تصویر می‌کشیدند» و این جمله بسیار برای من خوشحال کننده بود.

یکی از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به پیام پر مهر رهبر معظم انقلاب گفت: لازم می دانم از الطاف پدرانه ایشان تشکر کنم، سخنان رهبر معظم انقلاب سختی ها را از تن ما به در کرد، این سختان الهام بخش کادر درمان است و ما در شرایط سخت تر این روزها هم به لطف پیام های پر مهر رهبر انقلاب می ایستیم و مبارزه می کنیم.

یکی از روحانیون روانشناسی که به صورت جهادی در بیمارستان خدمت رسانی می کند در پاسخ به قدردانی رهبر معظم انقلاب از نیروهای جهادی گفت: «آقا جان سرتان سلامت»، حضرت آقا خدمات مدافعان سلامت و جهادی را با زمان جبهه مقایسه می کنند و سلام و خداقوت رهبر معظم انقلاب از همین جنس است.

او ادامه داد: روحانیون روانشناس جهادی در بیمارستان ها حمایت روانی از بیماران کرونایی را به عهده دارند و باید بگویم حمایت روانی اصلی در جامعه را مقام معظم رهبری با فرمایشات گران بهای خود دارند و از مردم می خواهم که بهداشت را رعایت کنند و از خانه خارج نشوند تا کرونا را زمین گیر کنیم و شکست دهیم.

آریام لو مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی در پاسخ به پیام پر مهر رهبر معظم انقلاب گفت: به نمایندگی از جامعه پرستاری  از رهبر معظم انقلاب تشکر می کنم که برای چندمین بار از تلاش های کادر درمان به ویژه تیم پرستاری قدردانی می کنند، این پیام ها باعث دل گرمی کادر درمان می شود، تیم درمان وظیفه خود را انجام می دهند، خوشحال هستیم که ما را تنها نگذاشته است و از حمایت های رهبر معظم انقلاب، مردم و مسئولان تشکر می کنم.

اسماعیلی پرستار بخش بیماری های حاد تنفسی بیمارستان امام خمینی گفت: از پیام قدردانی رهبر معظم انقلاب برای کارد پرستاری و درمان قدردانی می کنم و باید بگویم این پیام ها موجب دل گرمی ماست.

صالحی منشی و ترخیص کار بیمارستان امام خمینیاظهار کرد: ما کادر درمان از آقای خوبی ها و مهربانی ها تقدیر و تشکر می کنیم، این پیام ها موجب دل گرمی کادر درمان است  و امیدواریم سایه ایشان بلند و بر سر ملت ایران باشد و بتوانیم سربازهای ثابت قدمی برای رهبر معظم انقلاب باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار