کد خبر: ۸۵۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 22 May 2020

 توهین و تهمت به استاندار ممنوع؛شریعتی فرزند پاک خوزستان است

 

تابناک - مجتبی داراب پور

 

نویسنده این نوشتار قصد دفاع ندارد، اما اتهام، تهمت و تخریب هر مسلمانی محکوم و به دور از کرامت انسانی است و نباید با انتقاد، اشتباه گرفته شود.

در روزهای اخیر برخی از رسانه های خارجی و برخی فعالان فضای مجازی به ویژه اینستاگرام برای جذب اندکی فالوور(دنبال کننده) ناجوانمردانه شروع به تخریب استاندار خوزستان با تکیه بر خبری کردند که هیچگونه منبع رسمی و معتبری ندارد.

برخی فضا را مناسب دیدند و درصدد ضربه زدن به فرزند خوزستان برآمدند؛ فرزندی که هیچگاه خانه خود را رها نکرد و در بدترین شرایط از جمله سیل، زلزله، گرد و خاک و امثال آن و با بدترین حالت جسمی در کنار مردم ایستاد و تا پایان بحران های متعدد دست از تلاش نکشید.

از تلاش های مجاهدانه استاندار که بگذریم، بی انصافی و به دور از کرامت انسانی است که یک انسان را بدون هیچ اتهام و جرمی مجرم خطاب کنیم و نه تنها به وی، بلکه به خانواده او نیز تهمت زده شود.

اگرچه شریعتی عاری از عیب و نقص نبوده و انتقاد به عملکرد او وارد است، اما وصله فساد مالی به او نه تنها پذیرفتنی نیست که ضعف کسانی که سعی در تخریب چهره مردمی استاندار دارند را نشان می دهد.

نکته قابل توجه این اتهام و فضاسازی ها، بی تفاوتی استاندار خوزستان به این موضوع و رسیدگی به امورات مردم استان است؛ این اقدام شریعتی نشان می دهد که حواشی نمی تواند مانع خدمت‌رسانی به مردم شود و اطمینان به بی اساس بودن این موضوع دارد.

فعالیت های شبانه روزی و مجاهدانه شریعتی، از او چهره ای محبوب میان اقوام مختلف خوزستان ساخته و مطمئنا هیچ آدم عاقلی وجاهت و این محبوبیت را با یک مشت دلار که نیازی هم به آن ندارد، خدشه دار نمی کند.

اتهامات و تخریب ها در گذشته و حال علیه استاندار پاکدست خوزستان کاملا طبیعی اما غیر قابل پذیرش است، چرا که نباید تهمت، تخریب و بازی با آبروی یک انسان، انتقاد منصفانه تلقی شود.

در پایان باید توجه داشت که یکی از مهمترین اصول دادرسی، اصل برائت است که بر اساس آن، تا زمانی که گناهکار بودن شخصی به موجب ادله قانونی ثابت نشده باشد، باید به عنوان انسانی بی‌گناه با او رفتار شود و توهین، تهمت، تحقیر و بازی با آبروی او ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار