از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۰۲۳ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی بستری هستند و حال عمومی ۲۵۸۵ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۸۵۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 25 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۳۷ هزار تن گذشت.
 
آخرین آمار کرونا تا ۵ خرداد/ ابتلای ۲۰۲۳ تن دیگر به «کووید-۱۹»/ صفر فوتی در ۱۹ استان کشور
به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۰۲۳ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ تن رسید.


وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۶۸ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۵ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۴ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۴۵۱ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۵۸۵ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

وی در پایان گفت: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است، اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روز‌های گذشته هستیم. همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

 
بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۵ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۳.۱ درصد فاصله محسوسی دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۵ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار