پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد تا پایان هفته جاری افزیش حدود چهار درجه ای دما را در پیش داریم ، اما در مجموع شرایط جوی پایدار و خنکی در استان مستقر خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 25 May 2020

هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با کاهش دمای هوا در استان طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و مردم استان میزبان هوای خنک همراه با بارش های پراکنده هستند.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران امروز دوشنبه خنک‌ترین روز هفته جاری خواهد بود و دمای هوا در گرم ترین ساعت به ۲۵ درجه سانتیگراد می رسد.

پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد تا پایان هفته جاری افزیش حدود چهار درجه ای دما را در پیش داریم ، اما در مجموع شرایط جوی پایدار و خنکی در استان مستقر خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از امروز تا روز جمعه آسمان استان ابری همراه با بارش های پراکنده است.
سعید غلامپور افزود: دمای هوا مناطق کوهستانی استان نیز در روزهای آینده تقریبا پایدار خواهد بود و در این ایام بخش های البرز مرکزی همچون سیاه بیشه چالوس و بلده نور خنک ترین مناطق کوهستانی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در ساعات ابتدایی روزهای آینده آسمان اغلب مناطق مازندران صاف تا نیمه ابری است ، گفت: در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، کاهش محسوس دما و بارش پراکنده باران را در پیش خواهیم داشت.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را نیز مواج و ارتفاع امواج در دریا را در زمان وزش باد ۲ تا سه متر عنوان کرد و افزود: دریای خزر در این ایام برای هرگونه فعالیت دریایی از جمله ماهیگیری، شنا و هرگونه فعالیت دریایی مناسب نیست .

غلامپور گفت: از روز جمعه مردم استان شاهد افزایش دما و گرم شدن تدریجی هوای استان خواهند بود که تا اواسط هفته بعد ادامه دارد.

در حال حاضر ایستگاه کوهستانی بلده نور به دلیل کاهش ابرناکی و آسمانی صاف با ۲۵ درجه گرم ترین و آلاشت سوادکوه با ۱۴ درجه خنک ترین منطقه استان هستند.

مازندران شنبه شب گذشته میزبان توفانی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که حدود ۳۰ میلیارد به تاسیسات برق و ۱۵۰ منزل مسکونی خسارت وارد کرد.

بیشترین سرعت توفان در نوشهر با ۹۷ کیلومتر و آمل با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

توفان آغاز هفته مازندران در حال اتفاق افتاد که روز جمعه و شنبه گذشته گرم ترین روزهای سال ۹۹ در مازندران بودند و دمای هوا به حدود ۴۰ درجه سانتیگراد رسید.

اما از روز گذشته مازندران با کاهش حدود ۲۰ درجه ای دما روبرو بود که پیش بینی می شود خنکی هوا تا پایا هفته تداوم داشته باشد.

 

برچسب ها: هوای مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار