کد خبر: ۸۵۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 25 May 2020

آمادگی بانک مرکزی برای پرداخت وام با نرخ سود ۱۲ درصد به مشاغل

 

همتی از آمادگی بانک مرکزی برای پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به مشاغل و کسب و کارها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، در یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با ذکر چند نکته در قالب یک تصویر نوشته‌ از انتشار بیانیه رسمی چهارچوب هدف گذاری تورم از سوی بانک مرکزی در روز سه‌شنبه خبر داد.

این بیانیه به این شرح است:

«روز سه‌شنبه بیانیه رسمی «چهارچوب هدف گذاری تورم» از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد در این رویکرد پیشنگرانه و فعال سیاست‌گذاری پولی، قطب نمای سیاستگذاری پولی کاهش انحرافات نرخ تورم از نرخ تورم هدفگذاری شده است و برای رفع انحراف ایجاد شده بانک مرکزی نرخ سود سیاستی و یا دالان نرخ سود را تعدیل کرده و با استفاده از عملیات بازار باز نرخ جاری و موثر در بازار پول را تنظیم می‌کند.

با تایید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی کسری بودجه سال ۹۹ در کنار عرضه سهام شرکت‌های دولتی و اموال مازاد دولت از طریق انتشار اوراق بدهی دولت در بازار پول و سرمایه تامین خواهد شد. طبق اطلاع واصله از همکاران خزانه‌داری کل کشور در روز‌های آینده شاهد عرضه اوراق بدهی برای تامین کسری بودجه و بهتر تعمیق بیشتر بازار بدهی خواهیم بود.

در ادامه روند ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح ظرف ۱۰ روز آینده با برگزاری مجامع بانک مهر اقتصاد و بانک حکمت ایرانیان ادغام این دو بانک در بانک سپه نهایی شده و مجمع ۳ بانک باقی مانده دیگر نیز به تدریج برگزار خواهد شد.

بانک مرکزی مسیر اصلاح نظام بانکی و ارتقای سلامت مالی بانک‌ها را با جدیت ادامه خواهد داد. بانک مرکزی کشور طبق وعده‌ای که داده است آماده پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به مشاغل و واحد‌های کسب و کار که به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند است.

به محض دسترسی بانک‌ها به سامانه مربوط به اطلاعات مشاغل و نیز واحد‌هایی که واجد شرایط استفاده از این وام هستند و توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این خصوص ایجاد شده است بانک‌ها نیز ظرف یک هفته تقاضا‌ها را بررسی و اقدام لازم را انجام خواهند داد.»

پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به مشاغل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار