کد خبر: ۸۶۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 20 November 2020
باستان‌شناسان معتقدند یک مجسمه کوچک که به شکل پرنده ساخته شده قدیمی‌ترین اثر هنری متعلق به کشور چین است که تاکنون کشف شده است.
 

باستان‌شناسان معتقدند یک مجسمه کوچک که به شکل پرنده ساخته شده قدیمی‌ترین اثر هنری متعلق به کشور چین است که تاکنون کشف شده است.

به نقل از گاردین، یک مجسمه که کمتر از دو سانتی‌متر طول دارد و به بازه زمانی بین ۱۳۰۰۰ تا ۱۳۸۰۰ سال پیش بازمی‌گردد به عنوان قدیمی‌ترین اثر هنری چین شناخته شد.

کشف قدیمی‌ترین اثر هنری «چین»

کارشناسان معتقدند این مجسمه که به شکل یک پرنده و با تراشیدن استخوان ساخته شده است به یک سنت هنری اصیل تعلق دارد که با سایر آثار هنری قدیمی اروپا ارتباطی ندارد.

مدیر پروژه تحقیقاتی این اثر می‌گوید: «وقتی با میکروسکوپ به این اثر نگاه کنید می‌بینید که توسط یک هنرمند ساخته شده است.»

قدیمی‌ترین مجسمه‌های حکاکی‌شده قدمتی به مراتب بیشتر از این مجسمه پرنده دارند. این آثار در حقیقت مجسمه‌های کوچکی از جنس عاج ماموت هستند که به شکل انسان و حیوانات مختلف ساخته شده‌اند و به حدود ۴۰ هزار سال پیش و کوهستانی در آلمان بازمی‌گردند.

با این حال مجسمه پرنده بسیار کوچک‌تر از مجسمه‌های کشف‌شده در آلمان است. ساخت مجسمه پرنده به شکلی که روی یک پایه ایستاده است در بین آثار هنری دوره پارینه‌سنگی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

این مجسمه به اندازه‌ای سالم باقی مانده که کارشناسان قادرند تمامی روش‌ها برای ساخت ابعاد مختلف آن از جمله نحوه شکل دادن چشم‌ها و منقارش را مورد بررسی قرار دهند.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار