کد خبر: ۸۶۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 20 June 2020

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۵٠٠ تن گندم بذری برای کاشت سال زراعی آینده از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

مجید فیاضی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال از سوی دولت هر کیلوگرم گندم ٢۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود افزود: قیمت گندم بذری ٢٠ درصد نسبت به گندم عادی خریداری می‌شود.

وی افزود: گندم بذری خریداری شده برای کشت سال زراعی آینده در اختیار کشاورزان ایرانشهر قرار می‌گیرد.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر انتخاب مزارع نمونه جهت تکثیر بذر برای سال‌های آینده و کنترل کارشناسی مراحل کاشت، داشت و برداشت در این مزارع را از اولویت‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد.

 وی تصریح کرد: کشاورزان گندم تولیدی مزارع خود را به مراکز فروش عرضه کنند و گندم بذری بوجاری و ضدعفونی شده را از ارقام پرمحصول برای کمک به راندمان تولید از مراکز تولید و تکثیر بذر تامین کنند.

فیاضی اظهارداشت: سیلوهای گندم ایرانشهر ظرفیت ذخیره سازی بیش‌از ۵٠ هزار تن گندم را دارد که انتظار می‌رود گندمکاران منطقه محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید برای ذخیره سازی در سیلوها تحویل دهند. 

وی بیان کرد: هزینه گندم خریداری شده در کوتاه ترین زمان به حساب کشاورز واریز می‌شود. 

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار