کد خبر: ۸۷۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷ 11 July 2020

رییس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوول دبیرخانه جشنواره مد و لباس سیستان و بلوچستان گفت: برای نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی ها، اختیارات و امکانات موجود بهره گرفت.

حمیده یعقوبی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب به عنوان یکی از ضرورت ها و باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

رییس اداره امور هنری و مسوول دبیرخانه جشنواره مد و لباس سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نقش حکومت اسلامی در ترویج و تعمیق این باور ضروری و اساسی است، گفت: پیش از برنامه ریزی صحیح باید عناصر مفهمومی مانند فرد، خانواده و جامعه را از نظر علمی و فرهنگی بخوبی شناسایی و جایگاه هریک را بررسی و سپس در سه مرحله نهادینه سازی، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و حفظ و پاسداری از آن تلاش کرد.

وی افزود: رویکرد حجاب بانوان سیستان و بلوچستان و پایبندی آنان به مبانی شرعی در سطح مطلوبی قرار دارد بطوری که وضعیت حجاب و پوشش اسلامی در این استان شاید همسطح شهرهای مذهبی کشور مورد اقبال بانوان است.  

وی ادامه داد: پوشش زنان این استان چه در سیستان و چه در بلوچستان حجاب کافی را شامل می شود و این پوشش با قدمت چندهزار ساله تاکنون بخوبی حفظ شده است.

یعقوبی ادامه داد: حضور فعال بانوان ایرانی در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی نشانه اهمیت و جایگاه زن در اسلام است.

وی ادامه داد: سیره اهل بیت(ع) و صحابی مکرم و توصیه های ائمه فقهی شیعه و سنی در باره رعایت حجاب حاکی از اهمیت بالای عفاف و حجاب در دین مبین اسلام است.

رییس اداره امور هنری و مسوول دبیرخانه جشنواره مد و لباس استان گفت: یکی از مواردی که از صدر اسلام تاکنون با اهتمام و جدیت در میان زنان مسلمان مرسوم بوده است حفظ حجاب و عفاف برای تامین سلامت اخلاقی جامعه اسلامی بوده است و امهات مومنان و سیده نساء العالمین از بهترین مثال های تاریخی موید بر این مطلب است.

وی اظهار داشت: حجاب تنها یک دستور خاص و ویژه اسلامی نیست بلکه ادیان توحیدی دیگر نیز برای حجاب جایگاه و منزلت بالایی قائل بوده اند.

یعقوبی افزود: آثار به جای مانده از هنر ملت ها بویژه هنر دینی نشان‌دهنده سابقه دیرینه پوشش و حجاب برای بانوان است و در آیین های ایرانی قبل از اسلام مانند زرتشت حجاب و پوشش برای بانوان یک اصل به شمار می رفته است.

وی گفت:  داشتن یک جامعه مترقی، متمدن و کمال گرا نیازمند حجاب و عفاف است که ریشه ها و مبانی آن در دین و باورهای ملی ما موجود است.

رییس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای ارتقا و تعمیم فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی در میان آحاد جامعه باید از روش های آموزشی، تربیتی و فرهنگی استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار