کد خبر: ۸۷۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 12 July 2020

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای نجات و عبور این استان از توسعه نیافتگی تاریخی نیازمند همیاری و بسیج همه نقاط ایران اسلامی هستیم.

علی زینی وند در جشن هم پیوندی شهرداری بنت و شهرداری اصفهان اظهارداشت: اگر مردم سیستان و بلوچستان از لحاظ توانمندی، اشتغال، بهداشت و درمان و زیرساخت‌ها برخوردار نباشند، مورد طمع انواع و اقسام سرویس‌های جاسوسی که در اقصی نقاط دنیا بر روی مرزهای شرقی ایران تمرکز کرده‌اند قرار می‌گیرند و بیگانگان برای این منطقه و کشور برنامه‌های شوم ضدامنیتی خواهند داشت.

وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای وسعت و پراکندگی بوده و هیچ نقطه از آن را نمی‌توان جابجا کرد زیرا حذف یا جابجایی هر نقطه از این استان پهناور به منزله اینست که گویی در امنیت جمهوری اسلامی ایران رخنه ایجاد شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان دیواره امنیتی ایران است که اگر یک ذره به این دیواره خلل وارد شود مواد مخدر و قاچاق نه تنها ایران بلکه تا قلب اروپا بشریت را تحت تاثیر سو قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دروازه بهداشت و سلامت کشور نیز بشمار می رود زیرا انواع بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی از فراسوی مرزهای ۲ کشوری که به لحاظ تاریخی چشم‌اندازی برای توسعه ندارند به سمت استان ما سرازیر می‌شود و اگر سد محکمی در آنجا ایجاد نکنیم حجمی از بیماری‌ها به تمامی استان‌های ایران و حتی سراسر دنیا منتشر می‌شود.

زینی وند ادامه داد: شرایط کنونی سیستان و بلوچستان می‌طلبد که همه کلان شهرهای ایران به کمک استان بیایند زیرا با بودجه و امکانات دولتی و با برنامه‌ریزی عادی امیدی به تغییر و توسعه نخواهد بود.

وی گفت: البته این استان با دارا بودن بندر اقیانوسی چابهار، مرزهای طولانی و گسترده خشکی و دریایی ظرفیت هایی دارد که می‌تواند در این شرایط تحریم و بحرانی کشور را اداره کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اصفهان دارای هویت تمدنی،آثار تاریخی و باستانی غرور آفرین است و ما انتظار داریم با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار زیبایی‌های سیستان و بلوچستان نیز از این طریق به کشور و دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه سینمای کشور با معرفی چهره خشن و غیر واقعی از سیستان و بلوچستان به مردم این منطقه بدهکار است، اظهارداشت: چهره خشن و نازیبای مواد مخدر و قاچاق مربوط به کل دنیاست و این استان زیبایی های زیادی دارد که نیازمند معرفی آن هستیم.

زینی‌ وند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استعداد دانش آموزان سیستانی و بلوچستانی علیرغم فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده، با توجه به کیفیت پایین آموزش به دلیل گستردگی استان نهفته مانده و شکوفا نشده، انتظار داریم بخشی از دانش‌آموزان و دانشجویان ما به این استان بورسیه و از امکانات آموزشی این منطقه بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار