رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت با افزایش مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان ها، میزان بستری بیماران کرونا مثبت در بیمارستانها به بالاترین میزان خود رسیده و این موضوع کادر درمان را بشدت نگران کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 15 July 2020

اوضاع کرونا در سیستان و بلوچستان خراب است/ تعداد مبتلایان قطعی به نزدیک 10 هزار نفر رسید/ فوت بیش از 360 بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر سید محمد هاشمی شهری با اعلام این مطلب گفت: با افزایش موارد ابتلاء به عفونت های تنفسی بیش از 90 درصد تخت های بستری ویژه کرونا در بیمارستانهای استان تکمیل شده است.

 به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، میزان مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستانها بیش از حد تصور است و میزان بیماران بستری و سرپایی افزایش چشمگیری یافته است که این روند موجب ازدحام در سطح بیمارستانها، تکمیل تخت های بیمارستانی، فشار  بی سابقه به کادر درمان گردیده است.

 وی ادامه داد: حدود 5 ماه  است که با پدیده کرونا دست و پنجه نرم می کنیم و همچنان وجود این بیماری بعنوان معضلی بزرگ بر جامعه سایه افکنده است.

 دکتر هاشمی شهری با بیان این واقعیت که تعیین سرنوشت این بیماری تا حدود زیادی  بدست مردم است و آنها می توانند با تصمیمات جدی و خانوادگی در راستای کاهش تجمعات و رفت و آمدهای غیر ضروری بکوشند گفت: در این مدت به اندازه کافی هشدار داده ایم، برنامه های آموزشی از طریق رسانه ملی و فضاهای مجازی هم منتشرشده و همچنان این برنامه ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود صیانت از سلامت مردم وظیفه ای مشترک و اجتماعی و بر عهده همه  است و زمانی موفقیت عاید خواهد شد که همه مردم و همه افراد دست اندرکار همراه و همگام با هم و با نظام بهداشت و درمان باشند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص آخرین وضعیت همه گیری کرونا در استان هم گفت: موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا به بیش از 9 هزار 863 مورد در استان رسیده است که از این تعداد 364  نفر علی رغم خدمات درمانی استاندارد جان خودشان را از دست داده اند.

 وی افرود، در زمان انجام این مصاحبه 334 بیمار  حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 175 نفر قطعا به کرونا مبتلا هستند.

 وی با بیان این نکته که همه ما باید حامی و نگهبان سلامت عمومی باشیم گفت:  از مردم عزیز استان تقاضای رعایت دستور العمل های بهداشتی و از مسئولین و متولیان اجرائی نیز انتظار تسهیل شرایط برای اتخاذ رفتارهای  پیشگیرانه توسط مردم را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار