مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد تا هر کسی که از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کرد، نیروهای کارش الزاما بیمه شوند.
کد خبر: ۸۷۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱ 27 July 2020


به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده افزود: با توجه به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و بهره مندی گروه‌های هدف از مزایای آن، مصوب شد تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی ( بخش‌های خصوصی و تعاونی) که از این تسهیلات بهره مند شده اند و یا از این به بعد متقاضی استفاده از این تسهیلات می شوند، توسط سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سایر صندوق‌های بیمه ای دارای قابلیت مرتبط با تایید وزارت متبوع، زیر چتر بیمه قرار گیرند.

وی اظهار داشت: این تصمیم در پی مصوبه کارگروه ملی تخصصی مدیریت و راهبری توسعه اشتغال پایدار با هدف تبدیل بخشی از اشتغال که از طریق برنامه اشتغال روستایی به وجود می‌آید به اشتغال رسمی اتخاذ شده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان ادامه داد: بر اساس شیوه نامه اجرای این طرح، اشخاصی که تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را به صورت کامل دریافت نموده و به بهره برداری رسیده اند، مشمول خواهد شد.

جهاندیده افزود: بر این اساس متقاضی موظف است بر اساس قرارداد بانک عامل و ضمائم آن، پس از دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و بهره برداری طرح نسبت به بیمه نمودن شاغلین، حداکثر ظرف مدت یک ماه در یکی از صندوق های بیمه ای اقدام نماید.

وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان به دو هزار و 152 طرح با اشتغالزایی 14 هزار و 756 نفر تسهیلات پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: شاغلین این طرح ها از آنجایی که در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند و ممکن است تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشند، می توانند از مزایای صندوق های بیمه ای، بخصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار