کد خبر: ۸۸۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 02 August 2020

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: موج جدید بارش‌های مونسون در شبانه روز گذشته در استان فعال و از «دهیرک» قصرقند ۱۹ میلی‌متر باران گزارش شد.

محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همانطور که انتظار می‌رفت موج جدید بارش‌های مونسون از عصر روز گذشته در سیستان و بلوچستان فعال و از ۶ ایستگاه باران‌سنجی استان بارندگی گزارش شد.
وی افزود: پس از دهریک قصرقند، بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های «دلگان» با ۱۰، «پیپ» پنج، «مچان» سرباز ۳.۵، شهر نیکشهر و کشیک سرباز ۲ میلی‌متر گزارش شده است.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های بارانسنجی سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های روز گذشته در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی معابر و بالاآمدن برخی رودخانه‌های فصلی شد.
وی ادامه داد: علاوه‌بر بارش باران، تندباد موقتی نیز برخی ایستگاه‌ها نظیر دلگان با سرعت ۱۲۶ و قصرقند با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت را فرا گرفته که بر اساس گزارش‌ها در دلگان خساراتی نیز در پی داشته است.
دیانتی گفت: وزش این تندبادها در اثر انرژی بالای ابرهای جوششی و همرفت شدید هوا روی داده که جزو ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی بشمار می‌رود.
وی افزود: بر اساس شاخص‌های همرفت باز هم احتمال بروز خسارت در اثر بادهای شدید لحظه‌ای، سیلابی شدن ناگهانی مسیل‌ها، وقوع صاعقه و بارش تگرگ در ارتفاعات جنوب و برخی نقاط ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود در زمان بارش، صاعقه و تندباد لحظه‌ای طول این مدت از تردد در فضای باز بویژه ارتفاعات خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار