در نمازجمعه اهل سنت زاهدان روی داد:
شیخ‌الاسلام مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان به تصمیم امارات متحده عربی درخصوص برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و از این کشور اسلامی خواست در این تصمیم تجدیدنظر کند.
کد خبر: ۸۹۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 22 August 2020

انتقاد مولوی عبدالحمید از تصمیم اخیر دولت امارات/ اختلاف کشورهای اسلامی سبب سوق‌یافتن این کشورها به دامان اشغالگران شده است

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید اظهار داشت: ایجاد روابط دیپلماتیک امارات با رژیم صهیونیستی یکی از اتفاقاتی بود که جنجال سیاسی بزرگی در جهان به‌پا کرد.

وی ادامه داد: اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا معاملۀ قرن را که یک معاملۀ ظالمانه است، تعلیق بکنند برای برقراری ارتباط کشورهای اسلامی با این رژیم کافی نیست، بلکه هر زمان که رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی عقب‌نشینی کند و حکومت مستقل فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد و صلح عادلانه برقرار شود، آن‌زمان کشورهای اسلامی با یکدیگر مشورت می‌کنند و در مورد برقراری ارتباط با اسرائیل تصمیم می‌گیرند.

امام‌جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرد: در شرایط کنونی که هنوز سرنوشت تعلیق معاملۀ قرن معلوم نیست، برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی برای هیچکدام از کشورهای اسلامی مناسب نیست، بلکه همۀ دولت‌ها و کشورهای اسلامی باید فعلا از رابطه با این رژیم اجتناب کنند، زیرا هیچ اطمینانی به اسرائیل نیست و این رژیم هیچگاه به وعده‌هایی که داده عمل نکرده است.

وی در ادامه افزود: ده‌ها سال است که مردم فلسطین برای دفاع از حق و سرزمین خودشان مبارزه می‌کنند و کشته می‌شوند، اما رژیم صهیونیستی حاضر نیست با فلسطینی‌ها به میز مذاکره بنشیند و حرف آنان را قبول کند.

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: امیدواریم مسئولان امارات متحدۀ عربی در تصمیم خود مبنی بر برقراری رابطه با این رژیم تجدیدنظر کنند.

مولوی عبدالحمید در ادامه از اختلافات موجود بین کشورهای اسلامی اظهار تأسف کرد و گفت: متاسفانه امروز کشورهای اسلامی با یکدیگر اختلاف دارند و به تهدیدی علیه یکدیگر تبدیل شده‌اند، سران کشورهای اسلامی نمی‌توانند کنار هم بنشینند و سازمان همکاری اسلامی هم در این زمینه هیچ فعالیتی نداشته و ناکام بوده است، همۀ این‌ها سبب می‌شوند که کشورهای اسلامی به دامان مستکبران و اشغالگران سوق پیدا کنند.

وی افزود: کشورهای اسلامی مشترکات بسیار زیادی با هم دارند و سرزمین فلسطین به‌ویژه بیت‌المقدس به همۀ مسلمانان تعلق دارد. سران این کشورها باید با هم متحد می‌شدند، اما متاسفانه دشمنان در بین کشورهای اسلامی اختلاف و بدبینی ایجاد کرده‌اند و دولت‌های بزرگ دنیا با این ادعا که ما شما را از توطئۀ فلان کشور نجات می‌دهیم، وارد کشورهای اسلامی شده و منابع ملی این کشورها را به تاراج می‌برند و سهم‌خواهی و امر و نهی می‌کنند.

خطیب جمعه زاهدان اظهار داشت: تفرقه و اختلاف و جنگ‌های قومی و مذهبی بین کشورهای اسلامی سبب شده است که منافع اسلام و مسلمانان به خطر بیفتد و ضربه ببیند. لذا مسلمانان و سران کشورهای اسلامی باید زیاده‌خواهی را ترک کنند و مسائل و مشکلات این کشورها را با مذاکره و گفتمان حل‌وفصل نمایند تا ملت فلسطین و سایر کشورهای اسلامی بیشتر از این ضربه نخورند.

وی ادامه داد: اختلاف و تفرقۀ کشورهای اسلامی دلیل تمام ظلم‌هایی است که امروز در حق اقلیت‌های مسلمان در سراسر دنیا صورت می‌گیرند. اگر این اختلافات نمی‌بود امروز مسلمانان در نقاط مختلف دنیا شکنجه نمی‌شدند و تحت ظلم نبودند.

مولوی عبدالحمید که در بین اهل سنت ایران لقب شیخ الاسلام دارد در خاتمه تاکید کرد: اختلاف و تفرقه سبب شده است که مسلمانان در دفاع از یکدیگر و تحقق آزادی فلسطین و بیت‌المقدس ناکام بمانند و به عزت و حیثیت مسلمانان ضربه وارد شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حشمت‌الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
احسنت بر ستون وحدت شیعه و سنی
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
چرا اينقدر دير؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار