کد خبر: ۸۹۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 24 September 2020

به نظر می‌رسد که این آنزیم ورود ویروس به درون سلول‌ها را هموار می‌کند.

تب، گلودرد، سرفه، درد قفسه سینه و ضعف شایع‌ترین علائم ابتلا به عفونت‌های کووید ۱۹ هستند. بسیاری از بیماران نیز حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند.

متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور می‌گویند یک آنزیم ممکن است مسئول از بین رفتن حس بویایی در پی این بیماری باشد. آن‌ها در تحقیقات خود دوز‌های بسیار بالایی از آنزیم "مبدل آنژیوتانسین ۲" یا مخفف آن ACE-۲ را در حفره بینی پیدا کردند که در آن، حس بویایی دریافت می‌شود.

آن‌ها می‌گویند این آنزیم شرایط ورود ویروس کرونا به داخل سلول‌های بدن را فراهم می‌کند. مطالعات دیگری که روی این آنزیم صورت گرفته، نقش آن را در هموار کردن مسیر ورود ویروس به درون سلول‌ها نشان داده است.

متخصصان دانشگاه جان هاپکینز برای مطالعه خود بافت بینی ۲۳ نفر را که با عمل جراحی برداشته شده بود، بررسی کردند. این افراد به ویروس کرونا آلوده نشده بودند، اما به دلیل وجود تومور یا عفونت‌های مزمن سینوسی تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند.

مجله تخصصی European Respiratory Journal با انتشار مقاله‌ای در مورد بررسی‌های محققان دانشگاه جان هاپکینز نوشته است نتایج آزمایشات آن‌ها حتی می‌تواند منجر به یافتن رویکرد جدید برای درمان حس بویایی از دست رفته در پی بیماری کووید ۱۹ باشد.

"اندرو لین" از انجمن دانشگاه‌های آمریکا گفته است نتایج به دست آمده باید با انجام مطالعات بیشتری تأیید شود و اگر یافته‌های محققان دانشگاه جان هاپکینز تأیید شود، می‌توان با تجویز دارو‌های ضد ویروسی که مستقیماً در داخل بینی استفاده می‌شوند با عفونت مقابله کرد.

به گزارش دویچه‌وله، "توبیاس ولت" از کلینیک پنومولوژی دانشکده پزشکی هانوفر در آلمان که در این مطالعات شرکت نداشته آن را تحقیقی هوشمندانه خوانده که می‌تواند دلیل از بین رفتن حس بویایی در بسیاری از افراد آلوده به ویروس کرونا را توضیح دهد و دستیابی به گزینه‌های جدید درمانی را ممکن کند. البته او نیز انجام تحقیقات بیشتر را ضروری دانسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار