رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با صدور پیامی از عزاداران حسینی که با تبعیت از فرمان رهبری و با اجرای طرحی نو برای برپایی محرمی باشکوه و تعظیم شعائر الهی راهی خیابان‌ها و کوچه‌ها شدند تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 31 August 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان متن پیام تشکر رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به این شرح است:

واکنش‌ها به خبر درگذشت مدیر محیط زیست منطقه آزاد چابهار/ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار: با حضور مصطفی‌زاده رویکرد محیط زیستی منطقه آزاد چابهار دو چندان شد/ مدیرعامل پتروشیمی مکران: فعالیت‌های دکتر مصطفی‌زاده در عرصه محیط زیست کشور ماندگار استبسمه تعالی

شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام آتشی در دل انسان های آزاده برانگیخته است که هیچگاه خاموش نمی شود و برگزاری آئین های و مراسم باشکوه و میلیونی در جای جای جغرافیای جهان اسلام و برپائی خیمه عزای حسینی در سراسر گیتی را به یک رسم و سنت همه ساله درایام محرم الحرام تبدیل کرده است.

با این وجود محرم سال 1442 هجری قمری را می توان متفاوت ترین محرم تاریخ نام نهاد چرا که با وجود همه گیی جهانی کرونا، پیروان مکتب حسینی و ملت خداجو و مسلمان ایران، ارادت تاریخی و تاریخ ساز خود به اهل بیت عصمت و طهارت علیهما سلام را با رعایت  دستورالعمل های بهداشتی در هم آمیخته و تابلوی زیبائی از مسئولیت پذیری اجتماعی خلق نمودند.

در استان سیستان و بلوچستان هم به لطف خدا شاهد استمرار برگزاری مراسم عزاداری حضرت سید الشهداء(ع) بودیم و در عین حال همه مسئولین هیات مذهبی، قاطبه متولیان برگزاری مراسم و بخش اعظم عزاداران حسینی همکاری ارزشمندی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در راس آنها استفاده از ماسک تنفسی و رعایت فاصله ایمن با دیگران داشتند.

بدون تردید امتزاج شور حسینی با  شعور عاشورائی و مشارکت گسترده عزاداران اباعبدالله در رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگرفته از نسوس مکتب حیات بخش اسلام و بیانات صریح و سیره عملی مقام معظم رهبری و دیگر علماء اعلام بود، چرا که این بزرگوران توجه به سلامت عمومی جامعه و رعایت حق الناس را از الزامات پیروی از اهل بیت علیهما سلام برشمرده اند.

اینجانب به نمایندگی از همه خدمتگزاران مردم در نظام بهداشت و درمان استان از همه عزیزانی که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، چه در زمان برگزاری مراسم و چه در توزیع نذورات  به اصل پیشگیری از انتقال ویروس کووید -19 توجه داشته و به سلامت هموطنان عزیزمان اهتمام ورزیده اند تقدیر و تشکر می نمایم.

همچنین به همکاران پرتلاشم در دانشگاه های علوم پزشکی استان که علاوه بر ارائه مستمرخدمات تشخیصی و درمانی به بیماران، در زمینه آموزش های همگانی و نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی نیز فعال بودند خدا قوت می گویم.

لازم می دانم تا بار دیگر از حمایت های ارزشمند نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار پرتلاش سیستان و بلوچستان و هماهنگی و همکاری مستمر ستاد استانی مدیریت کرونا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، بسیج مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، متولیان حوزه قضائی استان، شهرداری ها و سایردستگاه ها و سازمان های متولی برگزاری باشکوه عزای حسینی در سیستان و بلوچستان قدردانی نمایم.

 
دکتر سید محمد هاشمی شهری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار