رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
با توجه به اینکه دو بیمارستان زاهدان و سراوان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و همچنین برای جبران کمبود نیرو در مراکز درمانی استان به بیش از ۳ هزار نیروی پرستار نیارمندیم.
کد خبر: ۸۹۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 04 September 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این مطلب که سیستان و بلوچستان دروازه سلامت کشور است اظهار داشت: قاچاق سوخت و حوادث ترافیکی وحشتناک ناشی از  تردد در صدی ار اتباع بیگانه در جاده های استان بار بزرگی بر دوش نظام سلامت استان می گذارد که همکاران ما در بیمارستانها خدمات یکسان و برابری به بیماران ارائه می دهند.

وی  ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۷۰ هزار نفر از اتباعی که بصورت غیر قانونی وارد کشور شده بودند خدمات سلامت را دریافت کردند و به کشورشان برگشت داده شدند و ۳۴۰ نفر ار آنان به علت تشدید بیماریهای واگیر و عفونی در بیمارستانهای استان بستری شدند و به آنان خدمات رایگان ارائه دادیم.

وی با اشاره به توسعه سلامت در استان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: تعداد تخت های بیمارستانهای ما از اول انقلاب ۵ برابر شده و جمعیت ما دو برابر شده است  و برای ارائه خدمات مطلوب و  رسیدن به متوسط کشوری به منابع انسانی ماندگار نیازمندیم چون ۵۰ درصد چارت های سازمانی حوزه های سلامت استان خالی است.

وی با اشاره به اینکه مدافعان سلامت در استان با بحرانهای مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند یادآور شد:  سال ۹۸ را با تب کنگو و آنفلو آنزا شروع کردیم و اسفندماه درگیر کرونا شدیم و  در حال حاضر نیز در گیر بحران کرونا هستیم که با تلاش خوب مدافعان سلامت روند نزولی بیماری را در استان داریم.

وی گفت: در بحران آنفلو آنزا در طی ۴۰ روز بیش از ۳۷ هزار نفر به بیمارستان بوعلی زاهدان مراجعه کردند و خدمات بستری و سرپایی دریافت نمودند و ۱۵۰۰ نفر نیز در بیمارستان بستری گردیدند.

وی افزود: بحران کرونا را با وجود موج شدید بیمای در استان و ورود و خروج مسافرین در ایام تعطیلات با مشارکت مردم و مسئولین و مدافعان سلامت کنترل کردیم و درحال حاضر شاهد شیب نزولی بیماری در استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار