کد خبر: ۸۹۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 12 September 2020

 

یک فعال بازار ارز ضمن تشریح نرخ انواع ارز گفت: متاسفانه ورود برخی سیگنال‌های منفی به بازار منجر به نوسان مجدد نرخ ارز شده به طوریکه دلار امروز از کانال ۲۶هزار تومان عبور کرد و در ساعاتی از معاملات بازار آزاد تا ۲۶۲۰۰تومان هم رسید.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ یک فعال بازار ارز که نخواست نامش ذکر شود، درباره وضعیت بازار ارز بیان کرد: با شروع کار بازار ارز امروز شاهد افزایش مجدد انواع قیمت دلار و یورو بودیم که دلیل اصلی این جو صعودی، ورود سیگنال‌های منفی به بازار توسط نو‌سان‌گیران با سوء‌استفاده از صحبت‌های رییس کل بانک‌ مرکزی و تشدید انتظارات تورمی بوده است.
سوء‌استفاده نوسان‌گیران از اقدامات بازارساز

به گفته او، طبق آخرین اظهارات رییس کل بانک‌مرکزی درباره بازار ارز که در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده، اشاره شده که این بانک مصمم به تامین ارز برای ملزومات مردم است؛ متاسفانه نسبت به این بخش از صحبت‌های همتی جوسازی‌هایی مبنی بر اینکه ذخایر ارزی به شدت کاهش یافته یا حتی بازارساز هم دیگر وعده کاهش نرخ ارز را نمی‌دهد، ایجاد شده و همین موضوع باعث شد تا قیمت دلار و یورو در بازار امروز با افزایش همراه شود.

او با اشاره به اعلام دو نرخ توسط صرافی‌ ملی و تاثیر آن در بازار به اقتصادآنلاین گفت: ضمن اینکه صرافی ملی هم امروز اولین قیمت ارز را با ۲۰۰تومان افزایش نسبت به نرخ پنجشنبه هفته پیش اعلام کرد و در میانه روز با حدود ۱۰۰تومان رشد مجدد، نرخ ارز را در تابلوی خود تغییر داد که این اقدام نیز پالس منفی به بازار وارد کرده است.

دلار ارزان خواهد شد

این فعال بازار ارز تاکید کرد: اگرچه نوسان‌گیران در تلاش‌ هستند تا مقاومت دلار را در نرخ ۲۶هزار تومان حفظ کنند، اما به اعتقاد من این جو افزایشی که در بازار ارز شکل گرفته دوام چندانی نخواهد داشت و نرخ ارز مجددا شکسته خواهد شد.

او با تشریح انواع نرخ ارز در بازار‌های امروز بیان کرد: صرافی‌ملی در شروع کار بازار امروز قیمت دلار را ۲۲۹۸۰ و یورو را ۲۷۱۸۰ تومان اعلام کرد اما با تغییر مجدد نرخ، قیمت دلار برای فروش به ۲۳۱۶۰ و یورو ۲۷۳۶۰تومان افزایش یافت و همچنین نرخ خرید نیز ۱۰۰تومان پایین‌تر از نرخ فروش آن‌ها است.

جولان دلار آزاد در کانال ۲۶هزار تومان

وی اضافه کرد: طبق آخرین اطلاعی که از قیمت ارز در بازار آزاد دارم، دلار در معاملات ظهر امروز بین ۲۶۰۰۰ تا ۲۶۲۰۰تومان و یورو حدود ۳۰۳۵۰ تا ۳۰۶۰۰تومان نوسان داشته است.

مقاومت دلار صرافی‌ در نرخ ۲۲هزار تومان

به گفته او، به رغم صعود نرخ ارز در بازار آزاد، دلار در صرافی‌های رسمی همچنان در کانال ۲۲هزار تومان قرار دارد اما آن‌ها نیز امروز قیمت دلار و یورو را در نیمه روز با اندکی افزایش تغییر دادند؛ به این ترتیب آخرین قیمت خرید و فروش دلار در صرافی‌های مجاز بانک‌مرکزی به ترتیب ۲۲۳۰۰ و ۲۲۴۷۵تومان و یورو ۲۷۰۷۵ و ۲۷۲۷۹تومان است.

این فعال بازار ارز، قیمت‌ امروز دلار در سامانه نیما را نیز ۲۱۰۰۱ برای فروش و ۲۱۰۶۱تومان برای خرید، و نرخ فروش یورو در این سامانه را ۲۵۹۵۴ و خرید را ۲۵۳۹۳تومان اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار