کد خبر: ۸۹۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 13 September 2020

حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی با بیان اینکه امسال تیم‌های قطری و سعودی بازیکنان خارجی خوبی به خدمت گرفتند و از طرفی نقطه قوت فوتبال ایران یعنی هواداران، غایب هستند، ابراز امیدواری کرد تیم‌های ایرانی با غیرت و تعصب به موفقیت برسند.

مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای قانون منع جذب بازیکن و مربی در فوتبال ایران و افزایش قیمت برخی فوتبالیست‌های داخلی گفت: علت اصلی اجرای این قانون به خاطر صرف هزینه‌های زیاد از سوی تیم‌های پرسپولیس و استقلال است که بخش اعظمی از بودجه هر دو تیم صرف این موضوع شده و در حال حاضر آن‌ها در مضیقه هستند. در چند وقت اخیر پول هنگفتی به پای بدهی‌ها سرخابی‌ها به بازیکنان و مربیان سابق‌شان رفته است.

او با بیان اینکه نمی‌توان به خاطر اشتباهات مدیران استقلال و پرسپولیس، یک قانون کلی را برای فوتبال ایران مصوب کرد، یادآور شد: دلیل نمی‌شود که به علت اقدامات نسنجیده مدیران این دو تیم در جذب بازیکنان خارجی، بخواهیم این قانون را اجرا کنیم. سوال من این است که قانون مذکور در کدام کشور پیشرفته یا حتی در کشورهایی نه چندان توسعه یافته اجرا می‌شود؟ حتی کشورهایی هم که منابع مالی کمتری نسبت به ما دارند، این قانون را اجرا نکردند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه با اجرای این قانون از کشورهای منطقه غرب آسیا هم عقب می‌افتیم، گفت: اگر بخواهیم پابه‌پای فوتبال روز حرکت کنیم و در سطح کشورها غرب آسیا هم باشیم، با این قانون درجا می‌زنیم. به اعتقاد من کسانی که برای فوتبال تصمیم‌گیری کردند، با قوانین فوتبال روز دنیا آشنا نیستند. چرا قانونی اجرا نمی‌کنند که بودجه تیم‌ها به درستی هزینه شود و به فوتبال ما کمک کند؟ کسانی که این قانون را اجرا کرده‌اند، همه چیز را در پول می‌بینند.

مهاجرانی با بیان اینکه همه مخالف ورود بازیکن و مربی بی‌کیفیت خارجی هستند، گفت: چرا سوال نشده که چطور باشگاه‌ها با این بازیکنان قرارداد می‌بندند؟ هیچ کسی خبر ندارد چطور این بازیکنان وارد ایران شده‌اند. بعضا بازیکنان خارجی را می‌بینم که از بازیکنان ایرانی هم ضعیف‌تر هستند اما در ایران علاوه بر دستمزد هنگفت، مسکن، اتومبیل و پاداش هم می‌گیرند.

وی با اشاره به دستمزد بالای بازیکنان خارجی بی‌کیفیت در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: وقتی بازیکن ایرانی می‌بیند خارجی‌ها با کیفیت فنی پایین‌تر دستمزد بیشتری می‌گیرند، آن‌ها هم چنین دستمزدی را مطالبه خواهند کرد. قطعا هم حق بازیکن ایرانی در برابر بازیکنان خارجی بی‌کیفیت، پول بیشتری بگیرد.

سرمربی سابق تیم ملی در جام جهانی درباره شانس تیم‌های ایرانی برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به حواشی اخیر در تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو گفت: در مسابقات فصل جاری، تیم‌های قطری و سعودی آمادگی بالایی دارند و توانستند بازیکنان خوبی را به خدمت بگیرند. در عوض دو تیم مدعی استقلال و پرسپولیس با مسائل حاشیه‌ای پیش آمدند.

مهاجرانی ادامه داد: یکی از خصوصیات بازیکنان ایرانی این است که هنگام مسابقه همه چیز را برای سربلندی خودش و تیمش فراموش می کند. در نتیجه امیدوارم با غیرت و تعصب در آسیا موفق شویم. یکی از پتانسیل های ما در این مسابقات هوادار بود که امسال از نعمت داشتن تماشاگران محروم هستیم.

او به وضعیت پرسپولیس با گل محمدی اشاره کرد و گفت: بازیکنان و سرمربی شناخت خوبی از هم دارند و با کنار گذاشتن حواشی چند وقت اخیر، می توانند با قدرت در آسیا ظاهر شوند و به مراحل بالاتر راه پیدا کنند.

سرمربی سابق تیم ملی درباره استقلال هم گفت: استقلال فوتبال خوب و مالکانه را انجام می‌دهد و تا پشت محوطه جریمه حریف خود پیش می آید اما باید سرعت بازی خود را بالاتر ببرد و به داخل محوطه جریمه برسد. از طرفی نامجومطلق شناخت خوبی از افکار مجیدی دارد و می تواند در آسیا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

مهاجرانی به اشتیاق بازیکنان ایرانی برای حضور در خارج از کشور نیز پرداخت و گفت: بازیکنان ما با حضور در عرصه های بین المللی تجربه بالایی پیدا می کنند. ما به جای اینکه وارد کننده بازیکنان بی کیفیت باشیم، باید خودمان به صادر کننده تبدیل شویم. این موضوع در بازی های بین المللی و در بازی های تیم ملی به ما کمک می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار