علیرضا چلابیان نفر دوم کنکور در رشته علوم انسانی گفت: فکر می‌کردم رتبه زیر 100 را کسب کنم اما اینکه تک رقمی کسب کنم در تصورم نبود.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 21 September 2020

در میان اسامی برترین‌های کنکور امسال، نام علیرضا چلابیان از شهرستان آمل با کسب رتبه دوم در رشته علوم انسانی به چشم می‌خورد که در مدرسه تیزهوشان شهرستان آمل تحصیل می‌کرد.

در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها برای اینکه فرزندشان سری در میان سرها درآورد و افتخارآفرینی کند زیربار هزینه‌های میلیونی می‌روند علیرضا با تلاش و کوشش و البته در کنار آن تلاش معلمان و مدیر مدرسه توانست افتخارآفرینی کند.

علیرضا چلابیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: فکر می‌کردم رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کنم اما اینکه تک رقمی کسب کنم در تصورم نبود.

وی ادامه داد: روزانه هفت تا هشت ساعت درس می‌خواندم اما موضوع مهم تلاش است که به نظر من تلاش مهم‌ترین رمز موفقیت است.

نفر دوم کنکور در رشته علوم انسانی افزود: توصیه من به هم سن و سالانم این است که از تلاش کردن ناامید نشوند و در ارتباط با کلاس‌های کنکوری هم مهم‌ترین موضوع توجه به کتاب‌های درسی و توصیه‌های معلمان و مشاوران مدرسه بود.

وی گفت: در ارتباط با رشته انتخابی برای ادامه تحصیل باید فکر کنم و با پدر و مادرم هم مشورت کنم اما علاقه‌مند به تحصیل در رشته علوم قضایی و حقوق هستم.

الهه فلاح مادر علیرضا معتقد است شرایط کرونایی که می‌توانست فرزندش را مایوس و ناامید کند اما تلاش معلمان و مدیران مدرسه باعث شد فرزندش دل‌زده نشود.

وی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: با توجه به تلاش فرزندم و همینطور پیش‌بینی مدرسه انتظار رتبه بالا را داشتیم اما تک رقمی را نه.

فلاح می گوید: با توجه به اینکه کلاس‌ها حضوری نبود روزهای سختی را فرزندم گذراند اما با تلاش و پشتکار و البته با حمایت دبیران و مشاور مدرسه توانست موفق باشد.

وی ادامه می دهد: فرزندم روزی هفت تا هشت ساعت درس می‌خواند و مهم‌ترین موضوعی که موجب شد علیرضا موفق باشد برنامه‌ریزی‌اش بود که برای مطالعه همیشه برنامه‌ریزی داشت.

فلاح می گوید: معلمان مدرسه طی این مدت از جان مایه گذاشتند و خیلی وقت گذاشتند باتوجه به اینکه شرایط کرونایی بود اول صبح و شب در هر ساعتی پاسخگو بودند و همین موضوع موجب امیدواری بیشتر فرزندم شد.

وی ادامه می دهد: هفته آخر قبل از کنکور سخت‌ترین روزها بود چرا که اعلام شد قرار است کنکور به تعویق بیفتد و دوباره قرار شد برگزار شود که روزهای پراسترسی برای فرزندم و همینطور ما بود که ما سعی می‌کردیم برای حفظ روحیه فرزندم خودمان را عادی جلوه دهیم تا استرس فرزندم بیشتر نشود.

مادر علیرضا در پاسخ به این سؤال خبرنگار  فارس که قرار هست فرزندش در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهد، گفت: در ارتباط با آینده شغلی فرزندم در هر رشته‌ای ادامه تحصیل دهد و هر رشته‌ای که فرزندم انتخاب کند مهم است.

وی همچنین ادامه می دهد: آرزویی به جز عاقبت بخیری فرزندم در دنیا و آخرت ندارم، عاقبت بخیری آرزوی هر پدر و مادرس برای فرزندش است و من هم امیدواریم همواره فرزندم عاقبت بخیر باشد.

حسام چلابیان پدر علیرضا  نیز در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: باید از این به بعد در ارتباط با ادامه تحصیل فرزندم در چه شغلی فکر کنیم به نظر من رشته حقوق هم خوب است باز هم علیرضا باید تصمیم بگیرد.

وی ادامه می دهد: همانند همه پدر و مادرها آرزوی سربلندی و موفقیت و عاقبت بخیری را برای فرزندم در تمام مراحل زندگیش دارم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار