نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران پیش از ظهر امروز،با حضور معاون انجمن سینمای جوانان ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان، رئیس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و جمعی از هنرمندان و مسوولان در زابل راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱ 22 September 2020


به گزارش تابناک سیستان وبلوچستان، معاون انجمن سینمای جوانان ایران در آیین راه‌اندازی نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران که در سرسرای مجتمع فرهنگی هنری ارشاد زابل برگزار شد اظهارداشت: با توجه به شایستگی‌های که در منطقه سیستان وجود دارد این نمایندگی به سرعت یکی از مهمترین مراکز انجمن سینمای جوانان ایران تبدیل می‌شود.

علی جعفری افزود: متاسفانه در سیستان وبلوچستان تنها یک دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در مرکز استان وجود دارد در حالیکه در برخی از استان‌های کشور پنج دفتر انجمن وجود دارد.

وی از توجه بیشتر انجمن سینمای جوانان ایران در سیستان وبلوچستان خبرداد و افزود: توجه به استان در اولویت کاری انجمن سینمای جوانان ایران قرار خواهد گرفت.

معاون انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین این انجمن در تمام کشور ایجاد شده و بدنبال دعوت از اساتید خارجی هستیم.

وی با بیان اینکه اگر بهترین امکانات سینمایی در منطقه وجود داشته باشد اما آموزش با حضور اساتید برتر نباشد نمی‌توان تولید خوبی داشت تصریح کرد: آموزش، برگزاری جشنواره‌های شهرستانی، استانی و منطقه‌ای و تولید فیلم سه رویکرد اصلی انجمن سینمای جوانان ایران است.

جعفری ادامه داد: امیدواریم شهرستان زابل با جذب استعدادها و علاقمندان به رشته‌های فیلم سازی خودش را در ایران نشان دهد تا شاهد حضور شهروندان زابلی نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین المللی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان نیز گفت: یکی از تعهدات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیستان وبلوچستان ایجاد نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران در زابل و چابهار بود که هر ۲ انجمن راه‌اندازی شد و بزودی پیگیر ایجاد نمایندگی در ایرانشهر خواهیم بود.

حسین مسگرانی افزود: منطقه سیستان از ظرفیت‌های خوب فرهنگی و هنری در حوزه شعر و ادب، هنرهای تجسمی و تئاتر برخوردار است و امیدواریم با ایجاد نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران در زابل شاهد رشد آثار سینمایی و عکس در منطقه باشیم.

وی از واگذاری حداقل امکانات زیرساختی و تجهیزات فیلم سازی در نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران در زابل از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد و گفت: انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی‌های زابل و چابهار توجه ویژه‌ای داشته باشد و در آموزش و تولید از آنها حمایت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهارداشت: دانشکده هنر دانشگاه زابل تنها یک رشته بازیگری و نمایش دارد که امیدواریم دیگر رشته‌های هنری به این دانشکده اضافه شود.

وی تاکید کرد: نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران در زابل باید شهرستان‌های زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را تحت پوشش خود قرار دهد و استعدادهای پنج شهرستان شمالی سیستان وبلوچستان را شناسایی کند.

مسگرانی گفت: هر حمایتی از هنرمندان استان سیستان وبلوچستان انجام گیرد نتیجه آن را در جشنواره ملی و بین المللی خواهیم دید چراکه این هنرمندان با استعداد و با دست خالی اما توانمند هستند.

وی حمایت انجمن سینمای جوانان ایران در اعزام اساتید، برگزاری ورکشاپ و تجهیزات از نمایندگی انجمن سینمای جوانان زابل شد و اظهارداشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با در اختیار گذاشتن بودجه‌های استانی و منطقه‌ای در کنار انجمن سینمای جوانان ایران است.

به گزارش ایرنا در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل و فرهنگ ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان و انجمن سینمای جوانان ایران برای راه‌اندازی نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران زابل امضا شد و مهدی امیری به عنوان مسوول این نمایندگی معرفی شد.

در پایان شماری از علاقمندان به هنر فیلم‌سازی و عکاسی دغدغه‌های خودشان را در حمایت انجمن سینمای جوانان ایران از آثار تولیدی و آموزش در حوزه‌های مختلف فیلم سازی و عکاسی مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار