کد خبر: ۹۰۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ 26 September 2020

معروف است که قطار در حال حرکت با سنگ پرانی چند دیوانه به سوی آن از حرکت باز نمی‌ماند.این ضرب المثل معروف حکایت رژیم سعودی است که گاه و بیگاه می‌کوشد تا ایران را هم دشمن خود، هم دشمن جهان اسلام و هم ناامن کننده منطقه و جهان معرفی کند و با این کار می‌خواهد تا ایران رابشکلی مداوم درصدر اولویت‌های امریکا نگه داد بلکه در سایه درگیری ایران و آمریکا نصیبی حاصل خود کند. در مقابل ایران رژیم سعودی را انقدر کوچک و حقیر می‌بیند که اساسا بر روی مواضعش حسابی باز نمی‌کند و البته حساب خاندان سلمانی را از حساب مردم عربستان کاملا جدا می‌داند.

امروز در جای جای نطق سالیانه پادشاه سعودی مقابل سازمان ملل سخن از دشمنی با ایران، انصارالله یمن و حزب الله لبنان بود. ملک مبتلا به آلزایمر سعودی تاکید کرد: دهه‌ها است که سعودی دستانش را برای دوستی به سمت ایران دراز کرده تا اقتصاد جهانی را نجات دهد، اما پاسخ مثبت دریافت نکرده. سلمان البته حق دارد ماجرای منا همچنین کشتار حجاج ایرانی در سال ۱۹۸۷ میلادی (۱۳۶۶ شمسی) و دشمنی‌های علنی اش حداقل در جلسات شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب و منابر رسمی بین المللی از جمله سازمان ملل را بخاطر نیاورد. شاید بی حاصل بودن ان‌ها در طول دهه‌های مورد نظر او دلیل این فراموشی یا تجاهل باشد هر چند ابتلای به الزایمر ملک به نظر تاثیر بیشتری در این ماجرا دارد.

پادشاه همچنین حمله به تاسیسات نفتی خود را متوجه ایران کرده است بدیهی است که در این رسوایی بین المللی زیبنده مدعی رهبری جهان اسلام که البته پشت گرم به سلاح‌های تریلیاردی آمریکا هم هست، نیست که بپذیرد از جمعیتی بسیار کم تعداد و البته بی سلاح چنین خفتی را متحمل شده باشد. اوهمچنین تاکید کرد برای نجات ملت یمن و شهروندان سعودی از دست حملات انصارالله همچنان جنگ علیه یمن را ادامه خواهد داد! او همچنین وعده کرد سیادت یمن را به این کشور بازگرداند! البته معلوم نکرد تا چند سال دیگر این وعده‌ها عملیاتی خواهد شد؟ و آیا اساسا عمر او برای تحقق این رویای کودکانه وصال خواهد داد؟ تاکنون و پس از گذشت ۶ سال از تحمیل جنگ بر مردم یمن، آبی برای ملک و خاندانش گرم نشده است و شخص سلمان حالا ۸۵ ساله است. معروف است آرزو برجوانان عیب نیست!

پادشاه همچنین درحالی که تحقیقات در خصوص انفجار بیروت همچنان در جریان است آن را به حزب الله لبنان منتسب کرد و نتیجه گرفت که باید حزب الله لبنان خلع سلاح شود. صرف نظر از اینکه این توصیه در واقع قرقره کردن مواضع آمریکا است، اما ملک هیچ اشاره‌ای نکرد که در دشمنی طولانی خاندانش با حزب الله لبنان تاکنون کدام دستاورد را نصیب خود کرده است؟

دیروز مجلس فرمایشی سعودی برای هرگونه توافق جدیدی با ایران در خصوص مساله هسته‌ای چارچوب معین کرد! و امروز سلمان تاکیدات دیروز مجلسش را مورد تاکید مجدد قرار داد!

قطار ایران در حال حرکت است لطفا سنگ‌های بی حاصل نپرانید در ضمن تاکنون فقط سوت‌های این قطار را شنیده اید ...

منبع: العالم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار