کد خبر: ۹۰۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 27 September 2020

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارسیستان و بلوچستان گفت: امسال تنها از مرز و پایانه مرزی ریمدان جنوب این استان افزون‌بر ۶۲۳ هزار دلار صادرات انجام شده است.

ماندانا زنگنه در حاشیه سفر به پایانه مرزی ریمدان اظهارداشت: این پایانه نقش و موقعیت استراتژیکی در جنوب سیستان و بلوچستان دارد و این موقعیت سبب شد تا توجه تجار کشور پاکستان به این مرز جلب شود.

وی بیان کرد: علاوه‌بر این میزان صادرات از محل ماده ۱۱۶ هم میزان صادرات انجام شده از طریق این مرز طی پنج ماه ابتدای امسال به ۱۹ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۸ رشدی ۸۰ درصدی داشته که نشان دهنده ظرفیت‌های ریمدان در ترانزیت و صادرات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پایانه مرزی ریمدان ظرفیت‌هایی را در خود جای داده که مورد توجه تجار کشور پاکستان قرار گرفته و سبب شده تا به سمت این مرز گرایش پیدا کنند و با توجه به استقبال آنها این مرز می‌تواند به یک منطقه آزاد تبدیل شود که اگر شکل گیرد افزایش مبادلات مرزی را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از ظرفیت‌های پنهان و نهان مرز ریمدان می‌توان برای توسعه صادرات فرآورده‌ها و مشتقات نفتی بهره برد که این مهم ایجاد اشتغال و توسعه مرزی منطقه را هم به همراه خواهد داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار