طبق برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده در برنامه احیای تالاب هامون، چهارمین مرحله حق آبه تالاب از محل چاه نیمه های شهرستان زابل واردِ تالاب بین المللی هامون شد
کد خبر: ۹۰۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 01 October 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده در برنامه احیای تالاب هامون، چهارمین مرحله حق آبه تالاب از محل چاه نیمه های شهرستان زابل واردِ تالاب بین المللی هامون شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبق سند مدیریت جامع تالاب هامون و برنامه احیای این تالاب بین المللی و بر اساس نیازسنجی های انجام شده حق آبه چهارم وارد تالاب هامون شد.
 
پورمردان افزود: حفاظت از پوشش گیاهی در بستر تالاب هامون، حفظ آب در مناطق حساس و کانون های گرد و غبار و کاهش اثرات تبخیرِ ناشی از تابش شدید آفتاب و بادهای 120 روزه دشت سیستان از عمده دلایل برنامه ریزی حق آبه تالاب در بازه های زمانی مشخص است.
 
وی ادامه داد: احیای تالاب هامون در یک برنامه بلند مدت و در طی پروژه های متعدد و متنوعی از لایروبی و حفر کانال تا قرُق و حق آبه و نهالکاری در حال انجام است.
 
پورمردان توضیح  داد: از ابتدای خشکسالی تا کنون این اولین تابستانی است که تالاب هامون در فصل گرما کاملاً خشک نشده و حیاتش ادامه داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار