برای اولین بار در کشور:
مورينگا كه نسبتاً به خشكي مقاوم است هم در نواحي خشك و نيمه خشك و هم در نواحي مرطوب رشد مي كند و به درخت معجزه معروف است، از جمله موارد مصرف مورينگا ميتوان به مصرف آن در غذاي كودك، علوفه حيوانات، تصفيه آب، داروهاي طبيعي، باروري،و غيره اشاره كرد.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴ 26 October 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، علاوه براين برگ‌هاي مورينگا را مي توان جهت افزايش سوخت و ساز بدن و در نتيجه كاهش وزن بدن استفاده نمود، مورينگا انرژي بدن را بدون قند فراهم مي‌كند.

از برگ‌ها اين گياه مي‌توان جهت زيباسازي پوست مورد استفاده قرار گيرد ، اين برگ‌هاي كوچك مي‌توانند جان ميليون‌ها نفر را نجات دهند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان در جريان بازديد از منطقه زرآباد گفت: گياه مورينگا در منطقه زرآباد در سطح ۲۰ هكتار كشت شده است.

محمد علي نيكبخت تصريح كرد: خواستگاه اصلي اين درخت در كشور در منطقه هاي چابهار و زرآباد بلوچستان مي تواتد باشد و از باروري و سوددهي مناسبي برخوردار است.

وي بيان كرد: اين درخت مصرف بالايي در كشورهاي اروپايي و ايران اسلامي دارد و در تلاش هستيم كشت اين درخت را در جنوب استان سيستان و بلوچستان گسترش بدهيم.

نيكبخت تاكيد كرد با توجه به سودآور بودن كشت مورينگا و علاقه كشاورزان منطقه به توسعه كشت اين گياه به كشاورز پيشرو در كشت گياه مورينگا ٢ هكتار زمين جهت احداث صنايع تبديلي و فرآوري واگذار شده تا با راه اندازي واحد فرآوري در منطقه، ارزش افزوده بيشتري عايد كشاورزان گردد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار