کد خبر: ۹۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 14 November 2020

معاون کل وزار بهداشت گفت: پیش بینی‌ می‌شود آمار مرگ و میر و تعداد بستری‌ها در کشور در ۲ هفته آینده به ۲ برابر آمار فعلی برسد.

به گزارش صداوسیما، ایرج حریرچی، در ارتباط زنده تصویری با پخش خبر ۲۱ جمعه شب شبکه اول سیما با اشاره به شناسایی حدود ۱۱ هزار ابتلای جدید به کرونا در روز جمعه، اظهار داشت: متأسفانه در ۱۰ روز اخیر شاهد ثبت مرگ بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان در روز هستیم.

وی افزود: با توجه به نحوه و میزان کم رعایت مقررات بهداشتی در ایام پیش رو، باید منتظر روند ابتلاء، بستری و فوتی‌های صعودی باشیم و پیش بینی می‌شود آمار مرگ و میر و تعداد بستری‌ها در کشورمان در ۲ هفته آینده به ۲ برابر آمار فعلی برسد.

حریرچی گفت: هیچ راه معجزه آسایی برای مقابله با کرونا وجود ندارد فقط بسته‌ای از رعایت موارد بهداشت فردی مانند شستشوی مدام دست‌ها، استفاده از ماسک و کاهش ترددها می‌تواند آمار مبتلایان را تا حدودی کاهش دهد و مؤثر واقع شود.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: باوجود کشف واکسن کرونا در آمریکا، احتمالاً کرونا چند سالی مهمان ما خواهد بود پس نباید فقط به واکسن امیدوار باشیم.

وی درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران نیز گفت: ۶۵ نفر از اساتید و مدیران دانشگاهی درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای کل کشور را داشتند که قاعدتاً به درخواست این افراد توجه خواهیم کرد، اما خواسته ما این است که مردم تعطیلی ۲ هفته‌ای و یا محدودیت ترددهای شبانه را فرصتی برای سفر و یا دید و بازدید نپندارند و در رعایت نکات بهداشتی کوشاتر باشند.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی عامل ۳۰ الی ۵۰ درصد ابتلای جدید به کرونا در کشور است افزود: تعطیلی ۲ هفته‌ای، ناکافی اما شرطی لازم است تا بتوانیم موارد مرگ و میر را کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار