به گزارش فارس، مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: با مقایسه سرانه مصرف گوشت مرغ، گفت: به طور میانگین مصرف سالانه در کشور 31 کیلوگرم و در جهان 15 کیلوگرم است که نشان از مصرف بیش از دو برابری و مازاد است.

 فیروز طلوع حیات به قدمت صنعت مرغداری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از حدود 60 سال پیش این صنعت راه اندازی شده است و جایگاه ویژه ای در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: سالانه 85 هزار تن گوشت مرغ  و 94 هزار تن تخم مرغ در استان تولید می شود که به ترتیب 3 درصد و 10.5 درصد تولید کل کشور را شامل می شود که از لحاظ تخم مرغ استان آذربایجان شرقی در جایگاه ویژه ای قراردارد.

بیشتر بخوانید؛ احتمال افزایش دوباره قیمت مرغ

طلوع حیات در رابطه با واحد های تولید مرغ های گوشتی و تخمگذار، گفت: از لحاظ تخم مرغ حدود 40 تا 50 درصد مازاد تولید داریم که به استان های دیگر صادر می کنیم اما از لحاظ گوشت مرغ حدود 15 درصد از استان های همجوار تامین می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی از لحاظ مرغداری های مادر تخم گذار رتبه اول کشور را داراست و 20 درصد جوجه های تخمگذار و 6 درصد جوجه های گوشتی کشور از طریق استان آذربایجان شرقی تامین می شود که با این شرایط توانایی صادرات به استان ها و کشورهای دیگر را دارد.