کد خبر: ۹۲۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 29 November 2020

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری چند جانبه پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا و دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد شد.

امضا تفاهم‌نامه دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه عالی دفاع ملی و قرارگاه منطقه‌ای قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، غلامرضا رضایی در این زمینه اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری چند جانبه دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا و دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد شد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: در اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای توسعه پایدار منطقه مکران، دانشگاه دفاع عالی امنیت ملی، دانشگاه سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس نیروی زمینی در جنوب شرق کشور، با تشکیل کارگروه توسعه اقتصادی پایدار و بومی مکران، پس از چند جلسه در سطح مدیران در دانشگاه سیستان و بلوچستان به این نتیجه رسیدند که این کارگروه با توجه به ظرفیت‌های موجود، ماموریت‌های مختلفی را در قالب تفاهم‌نامه به ثمر برساند.

وی ادامه داد: دستورات لازم جهت تشکیل کارگروه های مربوطه در سطوح مختلف در بین اعضای هیات علمی صادر شده و با استفاده از تمامی ظرفیت های علمی استان و منطقه در راستای مفاد تفاهم نامه گام‌های جدی و استواری برداشته شده است.

 

دکتر رضایی بیان کرد: از جمله این ماموریت‌ها همکاری در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه مکران با هدف محرومیت زدایی و انتقال سرمایه‌های مادی و معنوی استان در احداث صنایع با فناوری‌های اولویت‌دار و پایدار، ایجاد کانون علمی پژوهشی و فناوری برای دستیابی به دانش فنی بومی برای توسعه منطقه مکران، تربیت و تامین  نیروی متخصص و توانمند بومی برای پاسخ به نیاز طرح‌های صنعتی از میان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان در اولویت اول، اجرای دوره‌های تخصصی کوتاه مدت مهارتی مورد نیاز، تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های اقتصادی و صنعتی است.

این مسؤول با بیان اینکه قریب 200 طرح بزرگ قرار است با مشارکت مردمی در منطقه مکران در حوزه های مختلف انجام پذیرد، گفت: در این تفاهم نامه بر محوریت علمی و اجرایی و نقش حیاتی دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید شده است.

 

ماده یکم، موضوعات و موارد تفاهم‌نامه:

۱. همکاری و مشارکت همه جانبه در ایجاد کانون علمی و نوآوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان و منطقه برای دستیابی به دانش فنی و تبیین استانداردهای بومی فناوری‌های توسعه پایدار در منطقه.

۲. همکاری و برنامه‌ریزی در جهت تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص ماهر و توانمند بومی در رده‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد نیاز طرح‌های صنعتی از میان دانشجویان بومی استان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور و اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت پودمانی برای همکاران در طرح‌های صنعتی.

 

۳. همکاری در تهیه نقشه راه برای طراحی و ساخت زنجیره‌ای از صنایع و زیرساخت‌های اساسی آنها برای تولید فرآورده‌های اولویت‌دار مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی.

۴. همکاری در جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی و حمایت از نیروهای متخصص بومی دارای طرح‌های نوآورانه و فناورانه جهت توسعه اقتصادی منطقه با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد.

۵. همکاری در بکارگیری مشاوران فرهنگی در مراکز نوآوری اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان و ترویج تفکر علم و فناوری، سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی بین اقشار مختلف جامعه.

۶. همکاری، مشارکت و ایجاد مراکز آزمایشگاهی، پژوهش و فناوری به منظور رفع مشکلات و تخصصی و پیدا کردن راهکارهای اقتصادی و باصرفه در بالاترین سطح علمی جهان و ارائه استانداردهای جدید به مراکز علمی.

ماده دوم، نحوه اجرای تفاهم‌نامه:

به منظور دستیابی به اهداف و موضوعات قید شده در ماده یکم، کمیته اجرایی مشترکی متشکل از نماینده دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا و دانشگاه سیستان و بلوچستان تشکیل و در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان مستقر و برنامه‌ریزی و اجرای مواد تفاهم‌نامه را بر عهده خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار