نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:
کد خبر: ۹۲۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸ 10 December 2020


نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.

ولی اسماعیلی، نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد برگزاری جلسات شورای عالی حقوق و دستمزد به صورت هر شش ماه یک بار برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران را مطرح کرده ام، زیرا امروز در وضعیتی قرار داریم که شاهد تورم بیش از ۶۰ درصد هستیم.
وی افزود: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.
این در حالی است که چند روز گذشته علی خدایی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: نمایندگان مجلس به این راحتی، عدد و رقم برای سال بعد ندهند. لااقل قبل از اعلام آنها با نمایندگان کارگری مشورت کنند.
وی با اشاره به میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده اظهار کرد: حقوق کارگران طی سال های اخیر متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته و این مسئله همواره شکاف های جدی از حیث درآمد و مخارج برای این قشر ایجاد کرده است.
خدایی همچنین از پیشنهاد جدید کمیسیون اجتماعی مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده خبر داد و گفت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی قوه مقننه خواهان افزایش بیش از ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده هستند، بر همین اساس نیز با ارائه این پیشنهاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشغول رایزنی با این وزارتخانه برای تحقق این امر هستیم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار