رکنا: با شکسته شدن حکم زندان عضو شورای شهر که زن دومش را به خاطر اختلاف خانوادگی با ماشین زیر گرفته و موجب مرگ وی شده بود وی بار دیگر در دادگاه پای میز محاکمه ایستاد و به 30 ماه زندان محکوم شد.
کد خبر: ۹۲۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 02 January 2021

امیر ۵۶ ساله که عضو شورای شهر بود بیست و یکم تیرماه سال ۹۶ به دنبال اختلاف خانوادگی با همسر دومش به نام اعظم وی را در یکی از خیابان های ورامین با ماشین زیر گرفت و گریخت.

پیکر نیمه جان زن میانسال که از سوی شاهدان به بیمارستان منتقل شد اما وی ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات جان سپرد.

در بررسی‌ها و بازجویی از عابرانی که شاهد ماجرا بودند روشن شد زن میانسال در حال پیاده شدن از خودرو همسرش بود که وی با سرعت عبور کرد و پس از رد شدن از روی همسرش گریخت.

اظهارات شاهدان کافی بود تا عضو شورای شهر به اتهام قتل عمدی بازداشت شود. این مرد در بازجویی ها ادعا کرد مرگ همسرم در تصادف رخ داد و عمدی نبوده است.

امیر ادعای دیگری را مطرح کرد و گفت: همسرم را اتفاقی در خیابان دیدم و برای سوار شدن او به ماشین اصرار کردم اما او سوار نشد و با هم بحث کردیم. هنگامی که می خواستم از کنارش عبور کنم آیینه بغل ماشین با او برخورد کرد و روی زمین افتاد . من قصد کشتن او را نداشتم چون مادر سه فرزندم بود.

اما مادر اعظم علیه دامادش شکایت کرد و گفت دامادش در 9سال زندگی مشترک بارها دخترش را تهدید به مرگ کرده بود.

به این ترتیب برای مرد میانسال کیفرخواست صادر و پرونده اش برای رسیدگی به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
درخواست حکم قصاص برای عضو شورای شهر تهران در دادگاه

در ابتدای جلسه مادر اعظم و پسر بزرگ امیر برای وی حکم قصاص خواست.

پسر بزرگ قربانی گفت :من یک خواهر و برادر خردسال دارم که به سن قانونی نرسیده اند.اما من از طرف خودم برای پدرم قصاص می خواهم.مادرمان همسر دوم پدرمان بود .پدرمان از همسر اولش نیز سه فرزند دارد.پدرمان مدتی بود با مادرمان درگیر بود و اختلاف های آنها بالا گرفته بود. به همین خاطر هم پدرمان ، مادرمان را با ماشین زیر گرفت و او را کشت.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: قبول دارم با همسر دومم اختلاف داشتم اما هرگز راضی به مرگ او نبودم. ما مدتی بود مدام با هم درگیر بودیم .آن روز وقتی دعوا داخل ماشین بالا گرفت همسرم قصد پیاده شدن از ماشین را داشت .او حتی اجازه نداد ماشین را به طور کامل متوقف کنم. من هم که عصبانی بودم وقتی همسرم در حال پیاده شدن از ماشین بود بود حرکت کردم و او روی زمین افتاد .اما واقعا قصد زیرگرفتن و کشتن او را نداشتم .من میخواستم فقط دست و پای همسرم بشکند و او تنبیه شود .

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود روبه روی فرزندانش ایستاد و گفت : من هیچ وقت راضی به مرگ مادرتان نبودم. من سالها با او زندگی خوبی داشتم و مرگ او یک اتفاق بودم. حالا شرمنده شما هستم و حاضرم ۶۰۰ میلیون تومان پول و یک قطعه زمین که در شریف آباد دارم را به عنوان دیه بپردازم.

با اظهارات این متهم و پشیمانی وی ،مادر قربانی و پسر بزرگ اعظم اعلام کردند به حرمت سالروز شهادت امام جواد حاضر به گذشت هستند و با دریافت دیه از قصاص گذشت می کنند .

در پایان جلسه قضات وارد شور شد و با توجه به رضایت اولیای دم وی را به 3سال زندان محکوم کرد.اما این حکم در شعبه هفتم دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و تایید نشد.

قضات عالی رتبه اعلام کردند برای دو فرزند صغیر قربانی قیم مشخص نشده و تکلیف درخواست آنها در این پرونده روشن نیست و سهم آنها معلوم نشده است.از طرفی تحقیقات درباره ادعای غیرعمدی بودن قتل از سوی متهم تکمیل نشده و لازم است تحقیقات در این زمینه تکمیل شود.

با شکسته شدن این حکم پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه همعرض ارسال شد .با تکمیل تحقیقات ودر حالی که مرد میانسال توانسته بود رضایت قطعی اولیای دم را جلب کند از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.وی ابراز پشیمانی کرد و گفت: من توانسته ام رضایت قطعی اولیای دم را جلب کنم و حالا از قضات دادگاه کمک می خواهم. می خواهم تا زودتر آزاد شوم و گذشته را برای فرزندانم جبران کنم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و وی را به 30 ماه زندان محکوم کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار