کد خبر: ۹۳۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳ 09 January 2021

جوان سابقه‌داری که هنگام نشان دادن اسلحه به دوستش او را به اشتباه به قتل رسانده بود، به پرداخت دیه و زندان محکوم شد.
به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از دو سال پیش با مرگ مشکوک مرد جوانی به نام حمید که با گلوله به قتل رسیده بود، آغاز شد. پس از اعلام این گزارش مأموران بلافاصله به بیمارستان رفته و تحقیقاتشان را آغاز کردند.
در نخستین گام مأموران به سراغ خانواده حمید رفتند و پدر او به مأموران گفت: صبح امروز پسرم به همراه دوستش آرمان از خانه خارج شده و مطمئن هستم که دوستش به او شلیک کرده است. به دنبال اظهارات پدر حمید، آرمان که سابقه چندین فقره سرقت و خفت‌گیری در پرونده‌اش داشت، شناسایی و بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه اتهام قتل را پذیرفت اما مدعی شد: به صورت اتفاقی به حمید شلیک کرده‌ام. من از مدت‌ها قبل حمید را می‌شناختم، او مواد می‌فروخت. آخرین بار با من تماس گرفت و از من خواست تا با هم دست به سرقت مسلحانه بزنیم.

من هم قبول کردم. پس از آن به دنبالش رفتم تا نقشه‌ای طراحی کنیم. در اتوبان همت بودیم که حمید از من خواست تا سلاحی را که همراه داشتم به او نشان دهم. اسلحه را پشت کمرم پنهان کرده بودم. آن را بیرون آوردم اما اسلحه مسلح بود و ناخواسته دستم روی ماشه رفت و یک تیر به وی شلیک کردم. پس از آن هم بلافاصله او را به بیمارستان رساندم و فرار کردم.

من هیچ خصومتی با حمید نداشتم و تیر ناخواسته شلیک شد. در ادامه تحقیقات مأموران هم نشان می‌داد که آرمان به‌طور غیرعمد مرتکب قتل شده و ماشه را چکانده است. اما از طرفی هم مشخص شد که آرمان و حمید تاکنون در 9 فقره سرقت مسلحانه شرکت کرده است.
با افشای این ماجرا آرمان در توضیح اعمال مجرمانه‌اش هم گفت: من و حمید به همراه چند نفر از دوستانمان در ماجراهای جداگانه افراد را به عنوان مسافر سوار ماشین می‌کردیم و پس از آن با تهدید اسلحه اموالشان را به سرقت می‌بردیم. در نهایت پرونده آرمان به اتهام قتل شبه‌عمد، مشارکت در 9 فقره سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و همچنین تهیه سلاح به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

این در حالی بود که وی توانست رضایت 7 نفر از شاکی‌ها را جلب کند. با این حال در جلسه دادگاه اولیای ‌دم برای او درخواست قصاص کردند. وی درباره قتل همدستش نیز تأکید کرد: وقتی حمید از من خواست اسلحه را به او نشان دهم اشتباهی تیر شلیک شد. من خودم شوکه شده بودم. به همین خاطر فوری او را به بیمارستان رساندم. من شرمنده پدر و مادر حامد هستم. کشته‌ شدن دوستم اتفاقی بود. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و متهم را به خاطر قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه و به خاطر سرقت به زندان محکوم کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار