فرماندهان نیروی هوایی و دریایی پاکستان با انجام سفرهای جداگانه به قطر و عربستان سعودی تنها چند هفته پس از پایان بحران میان چهار کشور عربی با دوحه، درباره تعمیق همکاری‌های دفاعی، نظامی و امنیتی با کشورهای میزبان رایزنی کردند.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ 23 January 2021

منابع رسمی پاکستان روز جمعه گزارش دادند: دریادار «امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی این کشور برای انجام بازدید رسمی وارد عربستان شد و ضمن دیدار با همتای سعودی خود، با برخی از مقامات ارشد ارتش و نیروی دریایی این کشور دیدار کرد.

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت، گفت: دریادار نیازی بر تعهد پاکستان برای تعمیق همکاری‌های نظامی با طرف سعودی به ویژه افزایش تعاملات میان نیروهای دریایی دو کشور تاکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان همچنین از مقر عملیاتی و فرماندهی نیروی دریایی سعودی بازدید و در جریان برنامه‌های آموزشی و عملیاتی این نیروها قرار گرفت.

براساس این گزارش، فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز تنها با گذشت چند هفته از پایان بحران چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر، سفر رسمی به دوحه انجام داد.

«مجاهد انور خان» ضمن دیدار با «غنیم بن شاهین الغانم» فرمانده نیروی هوایی قطر، با تنی چند از فرمانده هان ارشد نیروهای مسلح این کشور دیدار و درباره افزایش همکاری‌های دفاعی-نظامی و همچنین تبادل هیات‌ها میان نیروهای هوایی دو کشور گفت وگو کرد.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان هفته گذشته نیز با سفر به باکو و آنکارا، با مقام‌های ارشد دفاعی و نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه دیدار کرد.

این سفر همزمان با بازدید مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به پاکستان و شرکت در نشست جانبه با حضور همتایان پاکستانی و آذربایجانی در اسلام‌آباد صورت گرفت.

پس از نمایش اخیر حاکمان سعودی در شهر العُلا و توافق کشورهای تحریم کننده قطر برای پایان اختلافات میان یکدیگر، وزیران خارجه عربستان و بحرین ماه گذشته در گفت وگوی جداگانه تلفنی با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی، تحولات پیرامون نشست اخیر سران کشورهای خلیج فارس را بررسی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار