کد خبر: ۹۳۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 24 January 2021

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۸۳ تن کالا توسط ۵۱ هزار و ۸۵ دستگاه کامیون در سالجاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شده است.

ایوب کرد با بیان اینکه بنزین، سیمان، مواد غذایی، گاز مایع و قیرعمده کالاهای صادر شده از مرزهای زمینی سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند، افزود: ۶۵۴ هزار و ۵۱۳ تن از مجموع کالاهای صادراتی این استان سهم پایانه مرزی میلک و ۵۴۲ هزار و ۷۷۰ تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه است.

وی با اشاره به اهمیت مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه گفت: این اداره‌کل به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی میان مردم دو سوی مرز و رونق بخشیدن به روابط دیرینه تجاری این استان با کشورهای افغاستان و پاکستان، اجرای پروژه توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و گسترش سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه ویژه قرار داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان حجم واردات از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه را در این مدت ۵۴ هزار و ۲۸ تن کالا عنوان کرد و افزود: ۵۱۰ هزار و ۴۲۵ تن کالا توسط ۲۲ هزار و ۲۸۹ دستگاه کامیون در مرزهای استان ترانزیت شد.

وی اصلی‌ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: هم‌اینک به طور متوسط روزانه ۴۶۲ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌کنند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار