رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت برای اولین بار بعد از گذشت 11 ماه از شیوع کرونا، بستری مورد مثبت کرونا در شبانه روز گذشته در سطح استان نداشته ایم.
کد خبر: ۹۳۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 24 January 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه در شبانه روز منتهی به شنبه 4 بهمن 1399 هیچ مورد بستری مثبت کرونا در سطح استان نداشته ایم افزود: بیش از 80 درصد مبتلایان به کرونا نیاز بستری شدن در بخش های بیمارستانی را ندارند و براساس تشخیص پزشک و تجویز دارو در منزل به بهبودی کامل خواهند رسید.

وی ادامه داد: بر همین اساس در شبانه روز گذشته 12 مورد مثبت کرونا در سطح استان شناسایی شده اند و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کرونا در سطح استان نیز از 27 هزار نفر عبور کرد و به 27 هزار و 14 نفر رسید.

دکتر هاشمی ادامه داد: در حال حاضرتعداد 82 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا مربوط به روزهای قبل در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد26 مورد مثبت هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه کرونا در شبانه روز گذشته سبب مرگ 2 از هم استانی های عزیزمانمان شده است و تعداد کل جان باختگان  کرونا در سطح استان به 1 هزار و 140 نفر رسید.

وی با بیان اینکه با عادی انگاری کرونا شاهد طغیان مجدد کرونا خواهیم بود افزود: کوچکترین بی احتیاطی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه سبب رشد صعودی بیماری خواهد شد.

وی از شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی که مهمترین آنها استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی بیش از یک و نیم متر و شستشوی دست ها با آب و صابون می باشد مانع از جهش مجدد این ویروس شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار