مدیر کل بنیاد مسکن کردستان:
رضا قادری گفت: 50 واحد مسکن محرومین در استان با 70 میلیارد اعتبار افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۳۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴ 28 January 2021
به گزارش تابناک کردستان ، رضا قادری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: بنیاد مسکن مولود انقلاب اسلامی است که از فروردین سال 58 تاکنون خدمات گسترده‌ای را در سطح شهر و روستاهای استان کردستان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی 24 هزار و 600 واحد مسکونی آسیب دیده از جنگ در کردستان از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: 40 مجموعه پناهگاه، پاسگاه، اردوگاه و سنگر در زمان جنگ به همت این بنیاد احداث شده است.

احداث 46 هزار و یکصد واحد مسکونی در روستاهای استان

وی اعلام کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کردستان تاکنون 46 هزار و یکصد واحد مسکونی در روستاهای استان با تسهیلات بانکی احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اعلام کرد: در بخش تعمیرات مسکن روستایی استان نیز 23 هزار و 740 واحد در روستاهای استان نیز تعمیر مسکن روستایی انجام شده است.

قادری بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان استانی پایلوت در بازسازی حوادث کشور است که تاکنون 11 هزار و 50 واحد مسکونی در مناطق حادثه دیده کشور از سیل لرستان گرفته تا زلزله کرمانشاه، آذربایجان، بم و غیره را احداث کرده و 14 هزار و 436 واحد نیز در این مناطق تعمیرات انجام داده است.

وی با بیان اینکه در استان کردستان نیز 6 هزار و 400 واحد مسوکنی حادثه دیده از بلایای طبیعی در شهرها و روستاهای کردستان بازسازی شده است، عنوان کرد: تعمیرات 5 هزار و 198 واحد مسکن حادثه دیده در روستاها و تعمیرات هشت هزار و37 واحد مسکن حادثه دیده در شهرهای کردستان نیز انجام شده است.

5 هزار و 264واحد مسکونی روستایی نوسازی بیمه شده‌اند

وی بیمه واحدهای مسکن روستایی را از اقدامات جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان دانست و گفت: براساس این اقدام ارزشمند تاکنون 5 هزار و 264واحد مسکونی روستایی نوسازی بیمه شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به اقدامات بخش عمران روستایی در استان پرداخت و گفت: یک‌هزار و 703 روستا در استان داریم که یک هزار و 315 روستای آن بالای 20 خانوار به و تاکنون در یک‌هزار و 353 روستا تهیه طرح هادی انجام شده است.

قادری با اشاره به کار بازنگری طرح هادی روستایی افزود: تاکنون در 177 روستای استان بازنگری طرح هادی داشته‌ایم اما700 روستای استان نیاز به بازنگری طرح هادی روستایی دارد.

اجرای طرح هادی در 545 روستای کردستان

وی گفت: در 545 روستای استان حداقل یک پارت اجرای طرح هادی انجام شده که 70 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود و 711 هکتار زمین روستایی نیز توسط بنیاد مسکن تملک شده است و 4 هزار و 990 قطعه زمین در روستاها برای احداث مسکن به متقاضیان واگذار شده است.

وی به صدور اسناد مالکیت توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 79 هزار جلد سند مالکیت در روستاهای استان صادر شده و 5 هزار و 752 واحد نیز سند مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی به مسکن شهری و حساب 100 امام اشاره کرد و گفت: تاکنون دو هزار و 862واحد مسکن محرومین و اقشار کم درآمد در شهرهای استان و در طرح مسکن مهر 4 هزار و 511 واحد مسکونی در شهرها احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به اجرای طرح اقدام ملی در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: متولی این طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در شهرهای کامیاران، دهگلان،بیجار، قروه، سریش‌آباد و دیواندره انجام می‌شود.

ثبت نام 6 هزار و 244 نفر برای طرح مسکن ملی در کردستان

قادری با بیان اینکه 6 هزار و 244 نفر برای طرح مسکن ملی ثبت نام و چهار هزار نفر نیز پالایش شده‌اند، افزود: بیش از 3 هزار نفر آورده اولیه را واریز و تاکنون برای یک هزار و 300 فر زمین تامین شده است و مشکل کنونی در اجرای این طرح مشکل کمبود زمین است

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از پتانسیل خود برای کارهای متفرقه استفاده می‌کند، اظهار کرد: تاکنون این بنیاد برای 50 هزار مترمربع پروژه‌های ساختمانی شامل کتابخانه، دانشگاه، مدارس علوم دینی، مصلا و دارالقرآن بین‌المللی و غیره در سنندج، کامیاران، سقز، مریوان و بانه فعالیت داشته است.

وی به احداث مسکن محرومین روستایی پرداخت و گفت: دو هزار واحد مسکن محرومین در روستاهای استان مصوب شده است که تاکنون کار اجرایی یک‌هزار و 500 واحد آن به اتمام رسیده و تا سال بعد مابقی آن به اتمام می‌رسد و 40 درصد این واحدها مربوط به نهادهای حمایتی است.

احداث 151 واحد مسکن برای خانوارهای روستایی دارای دو معلول

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به تفاهمنامه‌های همکاری بنیاد مسکن با سایر نهادها از جمله کمیته امداد و بهزیستی پرداخت و بیان کرد: برای تامین مسکن خانواده‌های دو معلول به بالا در روستاها 151 واحد احداث می‌شود که تاکنون 118 واحد آن به اتمام رسیده است.

قادری به برنامه‌های دهه فجر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کردستان اشاره کرد و گفت: چندین طرح عمرانی با اعتبار 178 میلیاد تومان افتتاح می‌شود.

وی افتتاح سه طرح روستایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 650 میلیون تومان، افتتاح 46 هزار و یکصدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی، واگذاری هشتاد و چهار هزار و هشتصد و دوازدهمین سند مالکیت روستایی و شهری، افتتاح دو هزار و 96 واحد بازسازی سیل بهار 98 را در استان داریم که در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

وی افتتاح 50 واحد مسکن محرومین در استان با 70 میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن استان در دهه فجر عنوان کرد.
برچسب ها: کردستان ، بنیاد مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار