استاندار سیستان و بلوچستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با همت و تلاش اعضای کارگروه سوخت استان، امسال وضعیت بهتری در مقایسه با سنوات گذشته در حوزه تامین گاز مایع داشته‌ایم.
کد خبر: ۹۳۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲ 03 February 2021

کارگروه سوخت استان به ریاست ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضای این کارگروه ظهر روز سه شنبه در استانداری برگزار شد.

زنگنه در این نشست اظهار داشت: در سال جاری تلاشهای زیادی در حوزه تامین و مدیریت گاز مایع در استان توسط شرکت پخش فراورده های نفتی و شرکت‌های موزع انجام شد که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: در راستای این موضوع کارگروه سوخت استان جلسات متعددی برگزار کرد و تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از بحران گاز در فصل سرد سال انجام شد که امسال وضعیت بهتری در مقایسه با سال گذشته در این حوزه داشتیم.

معاون استاندار افزود:مشکلی که در یک هفته در دی ماه به وجود آمد به دلیل بحران انرژی در سطح ملی بود و علیرغم همه مشکلات به سرعت در استان مدیریت شد.

وی تصریح کرد: با این حال وضعیت موجود در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده به نحوی که هرسال مشکلات مربوط به گاز در استان از مهرماه شروع میشد و از مهرماه شاهد صف های طولانی در بحث تامین گاز بودیم اما امسال با توجه به برنامه‌ریزی و تلاش هایی که انجام شد فقط طی یک هفته در دی ماه این موارد را شاهد بودیم که این مشکلات ناشی از بروز برخی مشکلات در سطح ملی بود و در مقایسه با تلاش هایی که انجام شد این مدت را نیز نباید دچار مشکل می شدیم و این مشکلات حق مردم هم نیست.

زنگنه گفت:با توجه به افزایش درصد جذب سهمیه استان موجودی گاز در محدوده شمال استان و در منطقه زاهدان حدود هزار تن است اما باید با توجه به سرمای شدید پیشرو ذخیره استراتژیک مدیریت شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی در ادامه گفت: برنامه برای این بود که قبل از شروع سرما طرح توزیع الکترونیکی سیلندر گاز مایع تکمیل شود و جلسات زیادی برای ورود خانوارها ،صنوف، فاقدین شناسنامه و اتباع خارجی که کد دارند گذاشته شد اما متاسفانه این اقشار در این سامانه به طور کامل ثبت نام نکردند و به ناچار توزیع گاز به روش های سنتی انجام شد.

وی تاکید کرد: ظرف ۲ الی سه ماه آینده باید این طرح به مرحله ای برسد که در سال آینده مبنایی برای کنترل و نظارت باشد و نباید از طرح عقب‌نشینی کنیم.

زنگنه گفت: در خصوص تشکیل صف های نامتعارف و برخورد با افراد متخلف که خارج از مصرف خانوار خرید و فروش سیلندر دارند ، پیگیری از طریق دادستانی انجام می‌شود تا برخوردهایی با افراد متخلف توسط ضابطین صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ادامه داد: نیروی انتظامی و مرزبانی نیز موظفند با محموله‌های سیلندرگاز که بدون تاییدیه شرکت‌های موزع از شهر خارج می شوند برخورد نمایند.

معاون استاندار بر پیگیری صدور مجوز برای ۳ سرمایه‌گذار در حوزه گاز مایع در شهرستان‌های هامون، نیمروز و زاهدان ظرف یک هفته توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد.

وی در خصوص تقویت ناوگان توزیع در شرکتهای ایران پرسی گاز نیز اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های شرکت سایپا در واگذاری ماشین از طریق ثبت نام و قرعه کشی تفاهم‌نامه‌ای با این شرکت برای واگذاری ۱۵۰ خودروی نیسان خارج از این محدودیت‌ها و با اعطای تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید انجام شده که شرکت‌های موزع با فراخوان و اطلاع‌رسانی باید متقاضیان مورد نظر برای این موضوع را تا قبل از پایان سال جذب کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار