کد خبر: ۹۳۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 01 February 2021
اعتباریابی آزمون ها، پروتکل های روانی و مرز صلاحیت حرفه ای روان شناسان و مشاوران در دستور کار سازمان نظام روان شناسی و مشاوره می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: کیفی سازی خدمات روان شناسی و مشاوره پس از دو سال مجاهدت در ساختارسازی و مرجعیت بخشی جایگاه سازمان به یمن تلاش‌های همکاران سازمان با اقتدار جایگاه خود را در نظام سلامت کشور پیدا کرده است و مرجع تمام بخش‌های حاکمیت شده است و اعضاء در جامعه اعتبار بالایی دست یافته اند. این امر به سادگی بدست نیامده است بلکه ما دو سال است شبانه روز کار می کنیم و اعضاء امیدوار شده اند در آینده اتفاقات میمونی برای برای ارتقای رشته رخ خواهد داد. اکنون زمان کیفی سازی، فرهنگ سازی و اشتغال یابی است. یکی از راه‌های آن انعقاد تفاهم نامه با نهادها و سازمان ها و استفاده از ظرفیت آنها برای اهداف ذکر شده است. اعتبارسازی آزمونهای روانی و پروتکل های روانی یکی از این کارها است. چون آزمون ها و پروتکل ها از حالت آکادمیک خارج شده بلکه بازاری شده است. با موسسه علوم شناختی در اعتبارسازی آزمونها همکاری می کنیم. 

در این مراسم دکتر کمال خرازی رئیس ستاد علوم شناختی طی سخنانی اظهار داشت: ماحصل این تفاهم نامه آموزش توانمند سازی، آزمونهای شناختی برای تمام روان شناسان و مشاوران، همکاری و تعامل با ستاد و نظام و تشکیل کارگروه مشترک برای دوران پسا کرونا ضرورت دارد. سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با انسجام و قوامی که بدست آورده است، با همکاری ستاد علوم شناختی می تواند گام‌های بلندی در ارتقای سلامت روان، مدیریت هیجانات منفی ناشی از کرونا بردارد. دکتر نیلی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی با استقبال از همکاری های دوجانبه از حمایت ستاد از برنامه های سازمان خبر داد. مقرر شد کارگروه‌های در این باره تشکیل شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار