کد خبر: ۹۴۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 24 March 2021
چرا استفاده از دو ماسک بهتر از یک ماسک برای دفع ویروس کرونا است؟
 
بهداشت نیوز: هدف از ماسک زدن جلوگیری از رسیدن قطرات و ویروس به دهان و بینی فرد است. به همین دلیل افزایش ماسک به طور طبیعی باعث افزایش محافظت می‌شود.مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی گفت: اگر یک پوشش فیزیکی یک لایه داشته باشید و لایه دیگری روی آن بیاید بسیار موثر‌تر است و این همان دلیلی است که شما می‌بینید مردم یا دو ماسک می‌زنند و یا از ماسک N95استفاده می‌کنند. ماسک‌های N95 بسیار گران هستند و به همین‌خاطر توصیه می‌کنند که فقط به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی اختصاص داده شود، و متخصصان بهداشت می‌گویند  ساخت ماسک دوگانه آسان است. 
 
دکتر ساتو متخصص اپیدمیولوژیک در بیمارستان و مرکز پزشکی کودکان نیویورک می‌گوید: دو لایه بودن ماسک باعث اضافه شدن فیلتراسیون اضافی می‌شود. اگر  اطمینان داشته باشید که درز‌های ماسک‌ها به خوبی پوشیده شده است این ماسک مزایای زیادی خواهد داشت، زیرا هر ماسکی که می‌زنید باهم تناسب ندارد. 
 
ماسک دو لایه نیز به نوعی با تاکید دولت بایدن مد شدن است. ممکن است کسانی که مراسم تحلیف را تماشا می‌کردند متوجه شده باشند که شاعر و نامزد پیشنهادی بایدن برای اداره بخش حمل و نقل ، ماسک‌های پارچه‌ای را روی ماسک‌های جراحی زدند.
 
بهترین راه برای زدن دو ماسک چیست؟
 
تحقیقات منتشر شده توصیه می‌کند که مردم با ماسک جراحی با کیفیت بالا و یا دو ماسک پارچه‌ای حداقل دو لایه دارای چندین بند برای ایجاد استحکام استفاده کنند.
 
برای بالا بردن درجه محافظتی فرد باید یک ماسک پارچه‌ای روی ماسک جراحی قرار دهد. در این صورت ماسک جراحی به عنوان فیلتر عمل می‌کند و ماسک پارچه‌ای به عنوان یک لایه دیگر ، فیلتر اضافی را ایجاد می‌کند. محققان می‌گویند حتی استفاده از یک ماسک سه لایه با لایه‌های بیرونی متشکل از یک پارچه انعطاف پذیر و محکم و یک لایه میانی متشکل از یک فیلتر با بازده بالا می‌تواند قابل قبول باشد.
 
در این میان CDC می‌گوید : مردم نباید ماسک‌های یک‌بار مصرف را با ماسک‌های جراحی اشتباه بگیرند. آنها با یکدیگر متفاوتند. ماسک‌های یک بار مصرف به صورت آنلاین و از طریق فروشگاه‌های بزرگ خرده فروشی به فروش می‌رسند ، اینها آن ماسک‌های جراحی یا ماسک‌های پزشکی نیستند.
 
آنها ماسک‌های دوتایی را تائید نمی‌کنند اما می‌گویند افراد باید از ماسک‌هایی با دو یا چند لایه پارچه قابل شستشو استفاده کنند تابینی و دهانشان به طور کامل پوشیده شود و ماسک روی صورتشان قرار بگیرد.
 
منبع: WebMD
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار