کد خبر: ۹۴۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 24 March 2021
استفاده از جوش‌شیرین پوست‌تان را نرم، تمیز و شاداب‌تر نگه می‌دارد.
به گزارش بهداشت نیوز، ۱ قاشق غذا‌خوری آب‌سرد را با یک و یک‌دوم قاشق غذا‌خوری جوش‌شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی تهیه شود. قبل از استفاده از آن، صورت‌‌تان را با آب‌ولرم کاملا تمیز و با یک حوله نرم خشک کنید. با انگشتان خود ماسک را روی تمام صورت‌تان بمالید و دقت داشته باشید تا ماسک با اطراف چشم‌ها و دهان‌تان تماس نداشته باشد. سعی کنید ماسک را بیشتر روی نواحی که جوش‌های سر‌سیاه دارند مثل گونه‌ها و بینی بمالید. ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.
 
به گزارش بهداشت نیوز، استفاده از جوش‌شیرین در ترکیب اصلی ماسک‌های صورت بسیار مفید و نتیجه‌بخش خواهد بود. این ماده طبیعی و ارزان ‌قیمت باعث حفاظت و تسکین پوست‌تان می‌شود. علاوه بر این، جوش‌شیرین یک لایه‌بردار طبیعی هم هست که در مهار تولید و ترشح بیش از اندازه غدد چربی پوست که نتیجه آن ایجاد جوش و آکنه است بسیار موثر خواهد بود.
 
شما می‌توانید به راحتی و خیلی ساده تنها با استفاده از ۲ ترکیب طبیعی یعنی آب و جوش‌شیرین یک ماسک مفید برای از بین بردن میکروب‌های بسیار ریز و مضر روی صورت، قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های روی پوست بسازید. صرف نظر از تمامی این موارد، استفاده از جوش‌شیرین پوست‌تان را نرم، تمیز و شاداب‌تر نگه می‌دارد. می توانید برای تنوع و اثر‌بخشی بیشتر جوش‌شیرین را با سایر مواد طبیعی و مفید دیگر ترکیب کنید تا میزان تاثیر آن چندین برابر شود. در ادامه مطلب امروز با شیوه ساخت چند نوع ماسک جوش‌شیرین آشنا خواهید شد.
 
۱- ماسک جوش‌شیرین و آب
 
۱ قاشق غذا‌خوری آب‌سرد را با یک و یک‌دوم قاشق غذا‌خوری جوش‌شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی تهیه شود. قبل از استفاده از آن، صورت‌‌تان را با آب‌ولرم کاملا تمیز و با یک حوله نرم خشک کنید. با انگشتان خود ماسک را روی تمام صورت‌تان بمالید و دقت داشته باشید تا ماسک با اطراف چشم‌ها و دهان‌تان تماس نداشته باشد. سعی کنید ماسک را بیشتر روی نواحی که جوش‌های سر‌سیاه دارند مثل گونه‌ها و بینی بمالید. ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید (برای پوست‌های خشک و حساس زمان کمتر و پوست‌های نوع چرب مدت زمان بیشتری اختصاص دهید). دقت داشته باشید به هیچ عنوان ماسک را محکم روی پوست‌تان نکشید. زمانی که ماسک کاملا خشک شد، تمام ناخالصی‌های روی پوست را بیرون می‌کشد و از بین می‌برد. صورت‌تان را با آب‌ولرم آبکشی کنید تا باقی مانده آن هم کاملا پاک شود. صورت‌تان را با یک حوله نرم و لطیف کاملا خشک کنید و با یک مرطوب‌کننده ملایم پوست‌تان را مرطوب کنید.
 
۲- ماسک جوش‌شیرین و عسل
 
۲ قاشق غذا‌خوری جوش ‌شیرین را همراه با ۲ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قاشق غذا‌خوری آب پرتقال و یا آب نصف لیموی تازه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی شود. مجددا قبل از استفاده از ماسک، صورت‌‌تان را با آب‌ولرم کاملا تمیز و با یک حوله نرم خشک کنید. سپس مخلوط را به همه سطح پوست‌تان بمالید و باز هم دقت داشته باشید تا با چشم‌ها و دهان‌تان تماس نداشته باشد. بگذارید ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود. در ادامه یک حوله یا پارچه نرم را به مقداری آب‌گرم آغشته کنید و آن را فشار دهید تا آب اضافه‌اش کاملا خارج شود. پارچه را به آرامی روی پوست‌تان بکشید تا از خراش و آسیب دیدگی احتمالی جلوگیری شود. سپس کمی تونر یا شاداب‌کننده پوست را به یک تکه پنبه آغشته کنید روی پوست‌ پیشانی، گونه‌ها و بینی خود بمالید.
 
۳- ماسک جوش‌شیرین و توت‌فرنگی
 
مواد لازم:
- جوش‌شیرین ۱ قاشق غذا‌خوری
- توت‌فرنگی خرد شده نصف فنجان
- ماست ۱ قاشق غذا‌خوری
- عسل ۱ قاشق غذا‌خوری
- سفیده تخم‌مرغ ۱ عدد
- بادام ۲ قاشق غذا‌خوری
تمامی مواد را با هم در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا یکدست و خمیر شوند. سپس ماسک را برای مدت زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. بعد از گذشت مدت زمان لازم صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و به پوست‌تان مرطوب‌کننده بزنید.
 
۴- ماسک جوش‌شیرین و خیار
 
مواد لازم:
- جوش‌شیرین ۱ قاشق غذا‌خوری
- بلغور جو دوسر ۱ قاشق غذا‌خوری
- عسل ۱ قاشق غذا‌خوری
- نصف یک عدد خیار پوست کنده
- سرکه سیب نصف قاشق غذا‌خوری
تمامی مواد را با هم در مخلوط‌‌کن بریزید تا یکدست شوند. ماسک را ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و بعد با آب‌‌ولرم بشویید تا کاملا پاک شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار