کد خبر: ۹۴۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹ 27 February 2021

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از امکان تشخیص تست کرونای انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در پی شناسایی اولین مورد مثبت گونه جهش یافته ویروس کرونا انگلیسی در استان سیستان و بلوچستان، تمامی افراد در معرض تماس نزدیک این فرد مورد بررسی و رهگیری قرار گرفتند و در این بررسی ها 3 نفر از افراد در معرض تماس با این فرد، مثبت شدند و خوشبختانه حال عمومی این افرد خوب می باشد.

دکتر طباطبایی با اشاره با این موضوع که با گذشت یک سال از همه گیری کرونا اتفاقات خوبی در خصوص تقویت آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ داده است، افزود: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کیت های تشخیصی کرونای انگلیسی فراهم شده و در قالب پاسخ سریع به برنامه های کرونا علیرغم تحریم ها، وزارت بهداشت در خصوص ارتقاء زیر ساخت آزمایشگاهی اقدامات خوبی را انجام داده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان علاوه بر آزمایشگاه هایی که در سال گذشته راه اندازی کرد دو دستگاه RT-PCR و دو دستگاه استخراج اتوماتیک را به مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی اضافه نمود و ظرفیت تشخیصی دانشگاه به 4 برابر افزایش یافت و در حال حاضر امکان تشخیص گونه جهش یافته ویروس انگلیسی دراین دانشگاه وجود دارد.

وی گفت: این ویروس جهش یافته در کل کشور در حال گردش است و هرروز در یک گوشه از کشور شاهد گزارش این بیماری هستیم که نشانه زنگ خطر بیماری برای همه ما است.

وی ادامه داد: این ویروس جهش یافته تمامی گروه های سنی را درگیر می کند. متاسفانه مواردی از ابتلاء و فوت در کودکان را در کشور داشتیم. این ویروس قدرت سرایت بالایی دارد و میزان مرگ و میر نیز در این ویروس بیشتر است.

دکتر طباطبایی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها، تاکید بر استفاده از 2 ماسک و جدا سازی افراد پرخطر مانند زنان باردار، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه درکنترل و پیشگیری از بیماری موثر است.

دکتر طباطبایی رعایت قرنطینه خانگی برای افراد مبتلاء و قرنطینه معکوس را بزرگترین کلید خروج از این بیماری عنوان کرد و افزود: از همه هم استانی های عزیز درخواست می شود که در صورتی که در خانواده فردی علامت دار شد به نزدیکترین مرکز غربالگری بیماری کرونا مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار