کد خبر: ۹۵۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۹ 01 April 2021

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرارگاه ثارالله،با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن و حضور مردم در صحنه خود نوع برگزاری همه پرسی برای نظام است،گفت: مردم در 12 فروردین 58 اصل نظام یعنی جمهوری اسلامی را انتخاب کرده اند حال اگر برخی مسئولین توانایی ندارند و تفکرات آنها به جهات دیگری سوق پیدا می کند، بحث دیگری است.

به گزارش جام جم، سردار اسماعیل کوثری بمناسبت روز جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 به رهبری حضرت امام(ره)، فرمان برگزاری رفراندوم برای تعیین تکلیف نوع نظام از سوی ایشان صادر شد.مسلما در آن مقطع نظرات مختلفی در این خصوص مطرح بود که امام اعتقاد داشتند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد».

وی با اشاره به سایر نظرات درباره استقرار حکومت آینده بعد از انقلاب افزود: برخی از جریان ها به دنبال مطرح کردن جمهوری دموکراتیک، جمهوری اسلامی دموکراتیک و... بودند و عمدتا این گروه ها با اسلام تناسب و میانه خوبی نداشتند و همچنین منافقین هم این گونه مباحث را تبلیغ می کردند اما در نهایت دولت موقت موظف شد در کوتاه ترین زمان فضای سیاسی کشور برای برگزاری یک رفراندوم سراسری آماده کند و این مسایل مانع تشکیل ساختار سیاسی کشور نشد.

این مقام ارشد نظامی امنیتی تصریح کرد: بالاخره رفراندوم در تعطیلات عید و در روزهای 10 و11 فروردین 58 برگزار شد و باید گفت این اولین بار بود در تاریخ سیاسی ایران یک حرکت مردمی خودجوش برای تعیین نوع حاکمیت شکل گرفت.

وی پیرامون نقش خود در شکل گیری روند این همه پرسی خاطرنشان کرد: بنده در آن زمان نماینده فرماندار بودم و بالای سر صندوق شعب اخذ رای قرار داشتم. رای گیری در روز دهم فروردین آغاز شد و به رغم اینکه رای دهنگان باید بین آری یا نه یک گزینه به صندوق می انداختند اما به قدری صف های شعب طولانی بود که تا روز یازدهم هم رای گیری ادامه یافت و بلافاصله بعد از اتمام کار، شمارش آرا آغاز شد و 98.2به نظام جمهوری اسلامی رای دادند و در روز 12 فروردین هم نتیجه رسما اعلام و این روز بنام جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

کوثری با بیان اینکه برخی طیف های سیاسی همچون توده ای ها و منافقان درصدد برهم زدن نظم برگزاری انتخابات بودند، ابراز داشت: با همه تلاش هایی در این خصوص از سوی دشمنان انقلاب انجام شد اما حضور گسترده خود مردم در صحنه این گونه تهدیدها را خنثی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پیرامون این مطلب که چرا امام برخلاف حمایت همه جانبه مردم از اسلام و نظام جمهوری اسلامی که در شعارها به آن تاکید داشتند اما باز هم در یک حرکت مردم سالارانه اعلام اجرای همه پرسی کردند، گفت: در واقع حرکت امام برای داخل و خارج حامل این پیام بود که آنهایی که دم از آزادی و دموکراسی می زنند با مردم رو راست نیستند اما ما اصل نظام را به رای و نظر همگان می گذاریم تا خود برای سرنوشت سیاسی کشور تصمیم گیری کنند و هر چه مردم انتخاب کنند همان است. لذا این حرکت امام نشان داد ایشان از همان ابتدای انقلاب به عامه مردم برای انتخاب و تصمیم گیری اهمیت و ارزش قایل می شدند.

کوثری تاکید کرد: خود راهپیمایی هایی که امروز مردم در آن شرکت می کنند همچون 22 بهمن به نوعی تایید نظام است و در اصل این گونه اقدامات همه پرسی معنا داری است که دقیقا امروز مردم در حمایت از نظام جمهوری اسلامی به نمایش می گذارند و با حضور خود نشان می دهند که ما علنا و عملا خواهان نظام هستیم باید این راه تداوم یابد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی از مسئولین در مقاطع مختلف توانایی اداره امور را ندارند و تفکر آنها به جهات دیگری سوق پیدا می کند، بحث دیگری است اما اصل نظام همان است که مردم در سال 58 براساس جمهوری اسلامی تعیین کرده اند.

کوثری بزرگترین دستاورد نظام بعد از 4 دهه را در بدست آمدن استقلال و عزت ملت ما بشمار آورد و افزود: عزت مردم ایران امروز باعث سربلندی مسلمانان و آزادی خواهان جهان شده است و لذا ان شاالله همچنان بر همین اساس راه را دنبال خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار