امام جمعه پاوه، ماه رمضان را ماه هدایت، رحمت و نور دانست و گفت: بر والدین تکلیف است که فرزندان خود را به ویژه در این ماه به دینداری و مسیر خیر تشویق کنند.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 17 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،ماموستا ملاقادر قادری که بدنبال قرمز شدن وضعیت شهرستان پاوه به لحاظ شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نماز جمعه در شهر پاوه، بصورت آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی با مومنین سخن می گفت، افزود: در جامعه اسلامی قرار داریم و در این برهه حساس تربیت سازنده بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است و ضرورت دارد خانواده اسلامی و دارای فضایل اخلاقی داشته باشیم.

وی یادآوری کرد: فرزندان ثمره حیات ما هستند و هدایت آنها به سمت دین و دین مداری یک تکلیف است.

او با بیان اینکه قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) ۲ هادی و هدایتگر جامعه بشریت هستند ادامه داد: قرآن ما را به خیر و پیامبر ما را به سعادت راهنمایی می کند.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: قرآن کریم در آیات عدیده ای به هادیان و راهنمایان جامعه اشاره کرده و ۱۷۱ بار کلمه هدایت و هادی و مشتقات آن و در کلام پیامبر گرامی اسلامی نیز ۵۲ بار بیان شده است.

ماموستا قادری با بیان اینکه صلاح دین و دنیا در این است که از قرآن پیروی کنیم بیان داشت: پیروی از قرآن فقط با حرف امکان پذیر نیست بلکه عمل کردن به دستورات آن بسیار مهم است و روزه گرفتن یکی از راه های عملی کردن دستورات قرآن است.

وی ادامه داد: رسول الله (ص) هادی بود و اگر پیرو قرآن و سنت آن بزرگوار باشیم هرگز با مشکل مواجه نخواهیم شد.

امام جمعه پاوه افزود: امروزه یکی از مشکلات جامعه، نبود بصیرت است و این درحالی است که رسول گرامی اسلام (ص) و پیروانش با بصیرت حرکت کردند و اسلام را به فرانسه و چین و دورافتاده ترین نقاط دنیا رساندند.

کرونا بیشترین ضربه را به دین زده است

امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز دنیای اسلام گرفتار ویروس مهلک کرونا شده و علمای دین و روحانیون دلسوز برای مقابله با این ویروس دریغ نکرده اند و هر آنچه را به صلاح دین و مردم بوده بیان کرده اند.

ماموستا قادری افزود: کرونا به کشورهای غیراسلامی ضربه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وارد کرده اما به دنیا اسلام ضربه بیشتری وارد کرده و آن ضربه دینی است.

وی ادامه داد: کرونا موجب شده تا جمعه و جماعات کمرنگ و مردم از اجتماعات مذهبی فاصله گرفته اند و نتیجه آن سستی در دین است.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: در کنار روحانیون ، جامعه پزشکی و بهداشت و درمان کشور نیز در آگاه سازی مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

ماموستا قادری اضافه کرد: در نتیجه بی توجهی برخی از مسوولین و مردم به ویژه در تعطیلات نوروز و روز طبیعت، امروز شاهد تشدید دوباره کرونا هستیم و این افراد باید پاسخگوی اعمال خود نزد پروردگار باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار