فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از افزایش شاخص‌های امنیتی استان در حوزه‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای تامین امنیت بیش از ۲۰۰۰ شعبه رأی در انتخابات پیش رو خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 02 June 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، سردار احمد طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که در خردادماه جاری برگزار می‌شود تعداد 2هزار و287 شعبه رای در استان تعبیه شده که امنیت کامل آن توسط پلیس انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه با توجه به برنامه‌هایی که اجرایی شده در حال حاضر امنیت سیستان و بلوچستان در شرایط مطلوبی قرار دارد و در بسیاری از شاخص‌ها نیز با رشد چشمگیری مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته بالغ بر 23 باند سارق متلاشی و 35 نفر نیز شناسایی و دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: طی این مدت 6 فقره قتل مسلحانه، 18 سرقت مسلحانه و 10 مورد سرقت به عنف رسیدگی شده و از این افراد نیز مقادیری سلاح سرد و گرم و مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

سردار طاهری گفت: در ماه‌های گذشته برخی افراد اقدام به راهبندان در محورهای جنوبی استان می‌کردند که در این رابطه نیز با اشراف اطلاعاتی و اقدام قاطع پلیس تعداد 12 نفر در شهرستان‌های ایرانشهر، مهرستان و سرباز شناسایی و دستگیر شدند که این افراد در پوشش ماموران قلابی پلیس اقدام به سرقت محموله‌های موادمخدر می‌کردند.

وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان هم اکنون در بخش سرقت‌های مسلحانه در رتبه سوم کشور قرار دارد و در نتیجه اقدامات انتظامی و پیشگیرانه انجام شده طی مدت دو ماهه امسال در مقایسه با سال قبل کاهش 27 درصدی را شاهد بوده‌ایم که البته باز هم باید به نتیجه مطلوب‌تری دست یابیم.

فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های شهروندان سرقت‌های به عنف بود که در این حوزه نیز با افزایش گشت‌های موتوری و خودرویی، فعال‌سازی گشت‌های نامحسوس و هسته‌های اطلاعاتی و همکاری مردم 14درصد کاهش به ثبت رسیده است.

سردار طاهری ادامه داد: در بخش سرقت از فروشگاه‌ها 11، سرقت موتورسیکلت 8 و در سرقت خودرو نیز 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم که متهمان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی تاکید کرد: خرید و فروش، حمل و جابجایی و استفاده غیرمجاز از سلاح گرم خط قرمز نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی است و با کسانی که با استفاده از سلاح گرم اقدام به ایجاد رعب و وحشت و یا سرقت می‌کنند به شدت برخورد می‌شود  که طی دو ماه گذشته نیز موفق به کشف 308 قبضه سلاح گرم شدیم که عموماً نیز جنگی بوده‌اند و رشد 7درصدی را به ثبت رسانده است.

وی بیان کرد: طی دو ماه گذشته حدود 23 تن کشفیات مواد مخدر در استان داشته‌ایم که اکثر آنها نیز کشفیات همراه با صاحب بوده است و در پی آن نیز اموال تحصیل شده از محل نامشروع این افراد به دستور مقام قضایی بررسی و ضبط می‌شود.

سردار طاهری ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی پرسنل انتظامی و همکاری مردم طی 2 ماه گذشته 48 باند ارازل و اوباش که عموماً در سطح استان اقدام به زورگیری و ایجاد رعب و وحشت می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی از آنها هم‌اکنون در زندان بسر می‌برند که در مجموع یک هزار و 796 سارق طی این مدت دستگیر شده است. پلیس فتا سیستان وبلوچستان نیز با کشف بیش از 99 درصد پرونده‌های ورودی خود در ردیف موفق‌ترین پلیس‌های سایبری کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار