کد خبر: ۹۷۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 11 July 2021

اسماعیل حسین زهی*| استان سیستان و بلوچستان دو هفته سخت را پشت سرگذاشته است، با تعطیلی ادارات، اصناف مختلف و کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه؛ علی‌رغم هشدارها و به رغم پیش‌بینی‌ها، موج پنجم کرونا استان سیستان و بلوچستان را درنوردید و متاسفانه شاهد تراژدی فوت هم‌استانی‌های بسیاری بودیم.

ویروس منحوس کرونا بسیاری از نخبگان و شخصیت‌های برجسته را در طی دو هفته‌ی گذشته از جمع ما جدا ساخت، که خسرانی اجتماعی جبران ناشدنی برای استان است.

به عنوان خدمتگزاران مردم به همراه دیگر همکارانم در مجلس؛ به جد پیگیری‌‌های گسترده‌ ای در خصوص تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی و رفع سایه‌ی سیاه فاجعه‌ی کرونا از استان سیستان و بلوچستان داشتیم که غالبا منجر به نتیجه شده است؛ اما اظهار نظر نسنجیده‌ای از سوی وزیر محترم بهداشت در خصوص ظرفیت تخت‌‌های خالی بیمارستان‌ ها که البته عامل آن هم ارائه‌ی اطلاعات غلط متولیان بهداشت و درمان استان است، همچون آب سردی بر پیکره‌ی مدافعان سلامت و مردم زجردیده بود، که این مهم حتما پیگیری خواهد شد.

توصیه بنده به مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با ستاد مقابله با کرونا در این ایام می‌باشد که نیازمند اهتمام و توجه ویژه‌ای است.

کنترل و پایش مبادی ورودی و خروجی مرزی نیز از جمله اقدامات موثر در کاهش خطر ابتلا به کرونا می‌باشد.

با پیگیری‌هایی که داشته‌‌ایم خوشبختانه ورود جدی نیروی‌‌های مسلح با احداث بیمارستان‌‌های سیار و صحرایی، هلال احمر و شستا با اختصاص اقلام بهداشتی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اختصاص واکسن و آغاز عملیات واکسیناسیون، همه و همه اقدامات موثری در جهت مقابله با کرونا و زدودن احتمال خطر از استان بوده است، اما همچنان نیازمند توجه و بسیج همگانی تمام نهادهای اثرگذار در این شرایط فراتر از بحران هستیم.‌

نکته دیگری که به صورت ویژه مدنظر است، لزوم واکسیناسیون همگانی با توجه به جمعیت جوان استان از سوی وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌باشد، که به جد پیگیر این موضوع هستیم.

در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای همه هم‌استانی‌های گرامی، امید است با رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی از بیماری کرونا مصون بمانند.

_________________________________________

*نماینده مردم شریف شهرستان های خاش ،میرجاوه ،تفتان و بخش های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار