اداره ي فدرال رسيدگي يا FBI که مخفف عبارت ( Federal Bareau of investigation) قدرتمندترين نهاد دولتي در ايالات متحده آمريکاست . بعضي ها آن را بزرگترين نهاد اجراي قانون در جهان مي دانند . در 100 سال تاريخ آن ، اين نهاد در قلب چندين رسوايي قرار داشته است که بعضي از آنها موفقيت آميز بوده است و بعضي نيز جدل انگيز، در دوران تروريسم ، FBI ، پيچيده تر و قدرتمندتر از هميشه است .
کد خبر: ۹۷۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 25 July 2021

اداره ي فدرال رسيدگي يا FBI که مخفف عبارت ( Federal Bareau of investigation) قدرتمندترين نهاد دولتي در ايالات متحده آمريکاست . بعضي ها آن را بزرگترين نهاد اجراي قانون در جهان مي دانند . در 100 سال تاريخ آن ، اين نهاد در قلب چندين رسوايي قرار داشته است که بعضي از آنها موفقيت آميز بوده است و بعضي نيز جدل انگيز، در دوران تروريسم ، FBI ، پيچيده تر و قدرتمندتر از هميشه است .
در اين مقاله ما خواهيم فهميد که FBI چه مي کند ، چگونه شروع کرد و شما چگونه مي توانيد عضو آن شويد . ما نگاهي به برخي از ابزارها و تکنيک هاي مورد استفاده ي FBIخواهيم انداخت و در مورد Edgar Hoover مردي که اداره اي قدرتمند براي حل بسياري از جنايات را پايه ريزي کرد ، چيزهايي خواهيم فهميد .
FBI بازوي بازرسي و تحقيق کننده ي وزارت دادگستري آمريکاست و ماموريت ويژه ي آن پيوسته ادامه دارد . در حال حاضر ماموريت اصلي FBI متوقف کردن تروريسم ، خرابکاري ، جرم هاي برنامه ريزي شده ، جرم هاي اينترنتي ، نقض حقوق بشر است (FBI با ايجاد آزار و اذيت بر عليه مسلمانان پس از 11 سپتامبر نشان داد که هدف واقعي اش از مبارزه با نقض حقوق بشر چيست ؟ ) ، به علاوه FBI وظيفه ي رسيدگي به جنايات بزرگ مثل سرقت هاي بزرگ و قتل ها را نيز بر عهده دارد . آنها همچنين به ياري ديگر نهادهاي اجرايي (وقتي که نياز باشد) ، مي پردازند .
جناياتي که به طور اختصاصي در قلمرو FBI قرار مي گيرد ، شامل : جنايت هايي است که در بين ايالت هاي مختلف اتفاق بيافتد ، تجاوز از مواد قانوني فدرال کنترل شده باشد و ديگر قوانين فدرال نقض شود . ( احتمالاً مي دانيد که هر ايالت براي خود حکومت مستقل و در برخي موارد قوانين مستقل دارد )
ماموريت رسمي FBI حمايت از قانون از طريق : رسيدگي جرم هاي تخطي از قوانين جزائي فدرال ، محافظت از ايالات متحده از جاسوسي خارجيان و فعاليت هاي تروريستي ، تامين رهبري و کمک به اجراي قانون به نهادهاي فدرال ، ايالتي ، محلي و بين المللي و انجام تمام اين مسئوليت ها از طريق پاسخ به جامعه و پايبندي به قانون اساسي ايالات متحده است.
براي اينکه يک سري افسانه ها در مورد FBI بر طرف شود ، در اينجا چند چيز که FBI انجام نمي دهد ، آورده ام .
1 ـ FBI يک نيروي پليس ملي نيست : نهادهاي محلي و ايالتي اجراي قانون تابع FBI نيستند . به طور ساده FBI قلمرو قدرت متفاوتي دارد که از آن براي برخورد با جرم هاي متفاوت استفاده مي کند .
2 ـ FBI پرونده هاي نهادهاي محلي را به عهده نمي گيرد اگر يک جرم تا حدودي در حوزه ي کاري FBI قرار گيرد ، يا آنقدر آن جرم جدي باشد که دخالت FBI را نياز داشته باشد ، FBI يک گروه کاري را موظف مي کند که در کنار پليس محلي و ايالتي کار کند.
3 ـ FBI پرونده ها را پيگيري نمي کند . FBI اطلاعات تحقيقي لازم را برا وکلاي ايالات متحده فراهم مي کند تا آنها از آن اطلاعات براي پيگيري پرونده استفاده کنند .
ماموران FBI مي توانند سلاح گرم حمل کنند ، و استفاده ي آنها از اين سلاح ها هم دقيقاً از همان قوانين محدود کننده ديگر نهادهاي اجراي قانون در ايالات متحده پيروي مي کند ( مثل پليس محلي ) . قدرت کشندگي اين سلاح ها فقط وقتي قابل استفاده است که براي جلوگيري از مرگ يا آسيب به ماموران و ديگران نياز باشد . ماموران نمي توانند به استراق سمع از مظنونان بپردازند ( با استفاده از ابزارهاي الکترونيکي به مکالمه هاي تلفني گوش دهند ) مگر اينکه از دادگاه مجوز داشته باشند . براي گرفتن مجوز از دادگاه ، آنها بايد با دلايل باور کردني ثابت کنند که مظنون در حال فعاليت در يک اقدام غير قانوني است و استراق سمع به ماموران براي به دست آوردن اطلاعات قاطع کمک مي کند . يک قاضي فدرال هم بايد بهره برداري را تصويب کند . استراق سمع بدون دستور قاضي جرم است .

کلمه FBI از کجا آمده است ؟

به طور فني از عبارت Federal Bareau of investigation مخفف شده است که البته مخفف شعار FBI نيز هست : Fedelity , Bravery , integrity به ترتيب وفاداري ، شجاعت ، راستی.

ساختار FBI :

FBI قسمتي از وزارت دادگستري آمريکاست که توسط دادستان FBI تحت نظر دادستان کل فعاليت مي کند که ماموراني براي اجراي قوانين فدرال در دسترس قرار دهد . ( قسمت هاي 533 ، 534 ، سند 28 از مجموعه قوانين آمريکا ) . اما دادستان کل خودش قدرت مستقيم بر FBI اعمال نمي کند ، که البته اين کار از وظايف بازرسي کل است . تا سال 2002 ، بازرس کل مي توانست از FBI تحقيق و تفحص بکند اما فقط با اجازه ي دادستان کل ، اما به دنبال چندين رسوايي در سال 2001 ، ( از جمله آشکار شدن اين مورد که مامور FBI Roberts Hansson اسرار ايالت متحده را براي 15 سال به شوروي مي فروخته است ) کنگره به بازرس کل قدرت بيشتري داد .
رئيس جمهور مدير FBI را براي 10 سال ( يک دوره ) تعيين مي کند . مدير فعلي Roberts .Mueller است . چندين معاونت در پايين تر از مقام او قرار دارد و يک مدير اجرايي هر يک از 11 قسمت FBI را سرپرستي مي کند . اين بخشها به طور کلي منطبق بر جرائمي است که FBI به آن رسيدگي مي کند . مثلاً يک بخش ضد تروريسم وجود دارد ، يک بخش فناوري اطلاعات و ...
آشنايي باFBI  (اف بي آي )
عکس شماره ي 1
مدير Robers.Mueller
آشنايي باFBI  (اف بي آي )
عکس شماره ي 2
ساختمان J.Edgar hoover از ساختمان هاي FBI در ساختمان J.Edgar hoover
FBIدر واشنگتن مقر اصلي خود را قرار داده است که اين ساختمان در سال 1974 باز شد . اين ساختمان انبار مانند ، مدير ، بيشتر سرپرستان ادارات و آزمايشگاه معروف جنايي FBI را در خود جاي داده است . ادارات ميداني ( محلي ) FBI در بيشتر شهرهاي بزرگ قرار دارند که جمعاً 56 اداره مي شوند . يک مامور ويژه وظيفه سرپرستي اداره ي محلي را بر عهده دارد . در ادارات محلي بزرگ لس آنجلس و نيويورک استثنائاً يکي از معاونين مدير کل FBI رياست را بر عهده دارند . به علاوه ، FBI 400 نمايندگي ديگر در شهرهاي کوچک يا جاهايي که نياز به حضور FBI هست دارد .
آشنايي باFBI  (اف بي آي )
عکس شماره ي 3

سازمان FBI

توضيح نمودار سازماني FBI :
نمودار بالا را از سمت چپ به ترتيب خانه ها توضيح مي دهيم :
ستون اول از سمت چپ :
1 ـ مدير و قائم مقام مدير
2 ـ ادارات محلي
3 ـ نهادهاي ارتباط خارجي
ستون دوم از سمت چپ ( خاکستري رنگ ) :
1 ـ معاونت اجرايي رسيدگي جرائم
2 ـ معاونت اجرايي ضد تروريسم / ضد جاسوسي
3 ـ معاونت اجرايي سرويس هاي اجراي قانون
4 ـ معاونت اجرايي اداره ي امور
ستون سوم از سمت چپ ( آبي و صورتي رنگ ) :
1 ـ الف ) بخش جرايم اينترنتي
1 ـ ب ) : بخش رسيدگي به جرايم
2 ـ الف ) : بخش ضد تروريسم
2 ـ ب ) : بخش ضد جاسوسي
3 ـ الف ) : بخش آموزش
3 ـ ب ) : بخش سرويس هاي بزهکاري دادگستري ( آبي رنگ )
3 ـ ج ) : بخش آزمايشگاه
4 ـ الف ) : بخش خدمات اداري
4 ـ ب ) : بخش منابع اطلاعاتي ( مربع آبي رنگ )
4 ـ ج ) : بخش امنيت ( مربع آبي رنگ )
4 ـ د ) : بخش مالي
تا 31 مارس سال 2006 ، FBI 30 هزار نفر را استخدام کرده بود که 12515 نفر مامور و 17485 نفر هم پرسنل پشتيباني ، تکنسين هاي آزمايشگاه و مديران بوده اند . در گذشته FBI به عنوان يک مکان غير دوستانه براي زنان و اقليت ها به حساب مي آمد . در سال 1972 ، FBI مامور زن مجرد نداشت و تنها درصد کوچکي از آنها جز اقليت ها بودند . امروز بيش از 13 هزار نفر از کارکنان FBIزنان هستند و 7691 نفر از کارکنان آن از اقليت هستند و 1000 نفر معلول هم در آن مشغول به کارند .
تامين مالي FBI بر عهده ي وزارت دادگستري است و از محل بودجه ي سراسري فدرال تامين مي شود . در سال 2003 ، بودجه ي کل FBI ، 4 ميليارد و 298 ميليون دلار بود . در قسمت بعدي به بررسي تاريخ FBI مي پردازيم .

تاريخ FBI :

وزارت دادگستري هميشه قدرت رسيدگي به جرائم فدرال را داشته است . اما اين بدان معني نيست که هميشه وسايل انجام چنين کاري را در اختيار داشته است در قرن نوزدهم ادارات دولتي معمولاً از شرکت هاي کارآگاه هاي خصوصي براي حل کردن جرايم استفاده مي کردند . مثل ( Pinkertons ) .در سال 1908 فروش غير قانوني زمين در غرب ايالات متحده ، رئيس جمهور تئودور روز دولت را عصباني کرد . بنابراين به وزير دادگستري دستور ايجاد اداره اي کوچک از کارآگاهان براي رسيدگي به اين جرائم را داد در سال 1909 آنها نامي رسمي داشتند : اداره ي بازرسي
در ابتدا جرائم کوچکي در حيطه ي قلمرو قدرت اين اداره قرار داشت . کلاهبرداري در املاک ، کلاهبرداري از بانک هاي ملي ، جرايم ضد تشکيل اتحاديه هاي بزرگ صنايع و مجرم هايي که در بين ايالتهاي مختلف سفر مي کردند در حيطه هاي قلمرو اجرايي اين اداره قرار مي گرفتند . در دهه ي بعدي ، قوانين جديد آزادي عمل دولت فدرال براي رسيدگي به جرائم ملي را گسترش داد و تعداد ماموران اين اداره هم به خوبي افزايش يافت . در طي جنگ جهاني اول ماموران بر روي متوقف کردن عمليات هاي جاسوسي و خرابکاري و برخورد با مرداني که از خدمت اجباري خودداري مي کردند متمرکز شد . در سال 1920 متجاوز از 300 مامور و 300 پرسنل پشتيباني رهبري ادارات محلي ( را که در حال افزايش بودند ) بر عهده داشتند .
در اوايل سال 1920 ، ماموران غير حرفه اي که به طرز ضعيفي آموزش ديده بودند و فاقد صلاحيت براي شغل هايشان بودند اين سازمان را آزار مي دادند . سياست مداران نفوذ زيادي داشتند و ماموران مي توانستند به راحتي براي چشم پوشي از جرايم تطميع شوند . بعضي مواقع ماموران اطلاعات متهم کننده ي جمع آوري مي کردند تا مخالفان سياسي را بي اعتبار کنند . همه ي اينها در سال 1924 تغيير کرد از زماني که دادستان کل آن زمان، معاون اجرايي J.Edgar Hoover را ترجيح داد و مدير کرد . او در آن زمان 29 ساله بود . Hoover فوراً شروع کرد که روشها و سوابق ماموران را مرور کند . او شخصاً فايل هر مامور را بررسي کرد و از اينکه تعداد زيادي فقط به علت مساعدت روابط سياسي بر سر کار بودند ، تعجب کرد . او در چند ماه ، بيشتر از 100 نفر از آنان را اخراج کرد . سپس او استانداردهاي استخدام ماموران جديد را ارتقاء داد که با توجه به آن ، تحصيلات دامنشگاهي و سابقه ي اجراي قانون الزامي بود .
او قوانين و آيين نامه هاي هدايت ماموران و رويه هاي رسيدگي به جرائم و وظايف را ايجاد کرد تا مطمئن شود که فعاليت هاي اداره ، در تمام ميهن ، يکسان شود . او گفته است : ما فقط بايد دلواپس يک هدف باشيم ، ريشه کن کردن جرم .
Hoover همچنين عهده دار بسياري از تغييرات در حوزه ي رسيدگي به جرائم شد . او آزمايشگاه جرائم FBI را ايجاد کرد ( در سال 1932 ) و يک آکادمي آموزشي در سال 1935 را به راه انداخت که در همان سال اداره به اداره ي فدرال بازرسي ( يا رسيدگي ) تبديل شد . اين آکادمي ماموران FBI را به خوبي پليس هاي ايالتي و محلي آموزش مي داد . ديگر ابتکار Hoover ايجاد ليست 10 نفر اولویت دار تحت تعقيب بود ( Ten most wanted ) اين ليست که در سال 1950 ايجاد شد ، عکس و اطلاعات 10 فراری تحت تعقيب FBI را اعلام مي کرد که در اماکن عمومي مثل ادارات پست بر ديوار آويخته مي شد ، نشان مي داد . تا سال 2002 ، 458 نفر در اين ليست نشان داده شده اند که 429 نفر از آنان دستگير شدند . امروزه اين ليست به صورت آنلاين در دسترس است .
در خلال جنگ جهاني دوم و درطي جنگ سرد FBI به قبول وظايف جديد تحت رهبري Hoover ادامه داد . اداره از آلمانها و ژاپني هاي جاسوس در طي جنگ بازجويي مي کرد و پس از جنگ ، ريشه ي کمونيست ها را کند . اولويت هاي FBI بار ديگر با بيداري حاصل از حملات يازده سپتامبر تغيير کرد و حالا ، عمليات ضد تروريستي اولويت اول FBI است . اداره ، تروريستهاي شناخته شده را تحت پيگرد قرار مي دهد و با ديگر نهادها مثل سيا ( CIA ) و سازمان هاي اطلاعاتي و اجراي قوانين ديگر کشورها براي جمع آوري اطلاعات همکاري مي کند . بر خلاف بسياري از نهادهاي دولتي ، FBI در اداره ي امنيت ملي جا داده نشد . اين اداره ، به کار خود در زير چتر وزارت دادگستري همچنان ادامه مي دهد .

J.Edgar Hoover :

مدير سابق Hoover ، FBI در طي دوران تصدي خود بر FBI قدرت سياسي زيادي را گردآوري مي کرد . بيشتر اين قدرت با استفاده از FBI براي ترساندن و جمع آوري اطلاعات متهم کننده بر عليه مخالفانش به دست آمد . در جريان افشاگري فساد FBI ، نويسنده Diarmaid Jeffreys نوشت " شايع شده بود که Hoover اطلاعاتي با جزئيات کامل در زمينه هاي فساد اخلاقي ، سياسي و مالي برخي از مشهورترين و معروف ترين افراد کشور داشت و با اين اطلاعات براي راه خودش به سمت قدرت و نفوذ ، باج گيري مي کرد " . عمليات Cointelpro ، عملياتي از سوي Hoover بود که عملياتي جدال انگيز و بيشتر غير قانوني بود . اين عمليات گروه هاي راديکال مخالف جنگ ويتنام ، گروه هاي حمايت کننده از حقوق غير نظاميان و در کنار آنها گروه هاي ديگري که به براندازي دولت کمک مي کردند را هدف قرار داد .
بعضي مواقع ، Hoover تحريک مي شد که مخالفان دولت را ريشه کن کند و اين کار يک حالت جنون و سوءظن شديد بود . در مصاحبه با يک مجله در 1966 ، Hoover علناً اظهار داشت که امريکايي ها با " يک روش جديد از توطئه تهديد مي شوند . توطئه اي به شدت زيرکانه و گمراه کننده و از اين رو به سختي قابل فهم و کشف است . يک توطئه که با حالت ها و گرايش هاي مشکوک منعکس مي شود به وسيله ي اصول آزادي شخصي لجام گيسخته ، به وسيله ي عدم تقيد به لباس و سخنان ، حتي به وسيله ي سخنان وقیح . که از اين طريق گفته شده بيش از عضويت در سازمان هاي خاص استفاده مي کند " .
هم در زندگي و هم پس از مرگ ، شايعات مداومي Hoover را يک همجنس باز پنهان کار و فردي که لباس زنان را مي پوشد ، مي خواندند که مدارک اين کار در دست مافيا بود . اما ، مدارک محکمي براي اثبات اين ادعاها و شايعات هرگز پيدا نشد .
آشنايي باFBI  (اف بي آي )
عکس شماره ي 4
Hoover در سال 1961
در قسمت بعدي به برخي روش ها و ابزارهاي FBI مي پردازيم .

بخش هاي FBI و ابزارهاي آن :

از آنجا که ماموريت هاي FBI همچنان ادامه دارد و قلمرو گسترده اي دارد ، بخش هاي مختلف زيادي را براي پردازش اطلاعات و رويارويي با حوادث ايجاد کرده است . چند تا از آنها ، اين بخش ها هستند :
بخش خدمات اطلاعات جرائم دادگستري ( CJIS) ، بخش آزمايشگاه يا آزمايشگاه جرم ، واحد تحليل رفتاري و تيم نجات گروگان . اجازه بدهيد به هر يک از اين بخش ها نگاه دقيق تري بيندازيم .
بخش خدمات اطلاعات جرائم دادگستري ( CJIS ) ، بزرگترين بخش FBI است . اين قابل قبول است چون يکي از مهمترين کارهاي FBI جمع آوري ، تحليل و مقايسه ي اطلاعات صحنه هاي جرم است . CJIS چندين برنامه را در بر مي گيرد ، که شامل مجتمع تشخيص اتوماتيک اثر انگشت ( IAFIS ) مي شود . IAFIS اثر انگشت 47 ميليون نفر را در خود دارد که اين بزرگترين پايگاه داده در نوع خود در جهان است . CJIS همچنين مرکز اطلاعات جرائم کشور NCIC را نيز در بردارد .
NCIC اطلاعات جرائمي که در ايالات متحده رخ داده است را در خود ذخيره مي کند . صرف نظر از اينکه که کدام سازمان مسئول رسيدگي به اين جرائم بوده است . نهادهاي اجراي قانون در سطح کشوري ، ايالتي و محلي مي توانند به اطلاعات NCIC , IAFIS دسترسي يابند . با اين کار به آنها کمک مي شود که جنايتکاراني را که از جايي به جايي ديگر مي روند با تشخيص الگوها و شباهت ها بين جرائم ، بشناسند .
نهادهاي اجراي قانون همچنين مي توانند از خدمات بخش آزمايشگاه بهره مند شوند . به عنوان يکي از بزرگترين آزمايشگاه هاي قانون در جهان ، آزمايشگاه جرائم FBI بيشتر از يک ميليون آزمايش دادگاهي انجام داده است و پيشگام تکنيک هاي نوين تحليل هاي قانوني ( دادگاهي ) است . ( محض اطلاعات خوانندگان بگويم ، آزمايشگاه هاي پيشرفته پليس ايران ، يکي از پيشرفته ترين آزمايشگاه ها در جهان به شمار مي رود به طوري که با امکانات وسيع و البته عجيب و غريب اين آزمايشگاه پليس 90درصد از پرونده هاي قتل را حل مي کند ) . آزمايشگاه FBI رسيدگي به همه نوع مدرک فيزيکي را انجام مي دهد ، از جمله DNA ، خون ، مو ، الياف ، اثر انگشت هاي پنهان ، اسناد ، دست خط و سلاح هاي گرم نهادهاي اجراي قانون همچنين مي توانند از قسمت مرکز آموزش و تحقيقات علوم تشخيصي دادگاهي ( FSRTC ) آزمايشگاه در آکادمي FBI بهره مند شوند .
آزمايش گران آزمايشگاه مدارک حرفه اي براي پرونده هاي جرائم تهيه مي کنند که با مدارک قانوني همراه مي شوند .
FBI در در تحليل تحقيقات جنايي يک پيشتاز بوده است . که اين کار توسط کارکنان واحد تحليل رفتاري صورت گرفته است . با توجه به وب سايت بخش هاي FBI ، تحليل تحقيقات جنايي ، فرايندي است که در آن جرائم از منظر رفتاري و بازرسي بررسي مي شود . افراد آموزش ديده که در اين واحد کار مي کنند و به خلاصه برداري از اسناد مشغول هستند ، به مدارک و شرايط محيطي يک جرم و سلسله جرائم نگاه مي کنند و يک خلاصه تهيه مي کنند . اين خلاصه جنبه هاي مختلف شخصيت مظنونان را نشان مي دهد . جنسيت ، سن ، سطح تحصيلات ، نوع شغل ها ، و ديگر عناصري که مي توانند بازرسي ها را کمتر کنند و به ماموران کمک کنند تا مدارک را اولويت بندي کنند . خلاصه برداري جغرافيايي به خوبي کمک مي کند . در اين تکنيک ، کارکنان ، اطلاعات مکان هاي وقوع جرم را به يک کامپيوتر مي دهند . اين کامپيوتر " يک منطقه مورد علاقه " ايجاد مي کند که بازرسان بر آن تمرکز کنند .
کارکنان اين واحد براي آموزش کامل به يک سال نياز دارند و يک سابقه ي تحصيل روانشناسي در آکادمي ها يا علوم اجتماعي مفيد خواهد بود .
همچنين FBI يکي از بزرگترين تيم هاي نجات گروگان در دنيا را در اختيار دارد . تيم نجات گروگان ، قسمتي از شاخه ي پشتيباني تاکتيکي از گروه واکنش به حوادث بحراني است . در ابتدا HRT ( تيم نجات گروگان ) يک واحد نجات تاکتيکي بود که همانند نيروي ويژه ( SWAT ) تجهيز شده بود . وظيفه ي آنها پايان دادن به يک گروگان گيري با استفاده از قدرت بود . واحد مذاکرات گروگان گيري جدا بود و وظيفه داشت قبل از اينکه تيم نجات گروگان ( HRT ) وارد شود ، قضيه را با آرامش به پايان رساند . يک رابطه ي خصمانه بين دو واحد ايجاد شد که در واقعه ي جدال انگيز Ruby Ridge به اوج رسيد . در سال 1992 مارشال هاي آمريکا با يک خانواده ي به شدت مسلح در آيداهو ( يکي از ايالات آمريکا ) مشکل داشتند . FBI وارد عمل شد و تيم HRT بدون توجه به نصيحت هاي مذاکره کنندگان کارآزموده عمل کرد و به تک تيراندازان دستور شليک به خانواده را داد . آن هم قبل از آنکه مذاکره کنندگان هيچ شانسي براي پايان دادن قضايا با آرامش و بدون خشونت داشته باشند . تيراندازان مادر خانواده را کشتند . در واکنش به اين حادثه و حوادث ممشابه ، FBI گروه واکنش به حوادث بحراني را تشکيل داد که واحدهاي مذاکره در زمان بحران و تيم HRT را تحت يک فرماندهي واحد ، و در يک گروه ترکيب کرد .
در پي حوادث 11 سپتامبر 2001 ، مدير FBI ، ريچارد مولر ( که عکس آن را در بالا ديديد ) تغييرات موثرتر و سازماني براي پشتيباني از تغيير هدف FBI انجام داد . اين هدف جديد اين بود " پيشگيري از حملات تروريستي ، جلوگيري از جاسوسي خارجيان بر عليه آمريکا(FBI در مورد جاسوسان اسرائيلي که گهگاه در رسانه ها ، رسوا مي شوند ، ظاهراً نمي تواند کاري بکند ، جالب اينکه عليرغم آشکار شدن جاسوسي هاي اسرائيل ، آمريکا هيچ تجديد نظري در روابط خود با اين متحد عجيب و غريب خود نمي کند و رسم وفاداري را عليرغم بي وفايي اسرائيل ، به طور کامل به جا مي آورد ) و کشف جرائم اينترنت ـ پايه و ديگر جرائم با تکنولوژي بالا " سازمان همچنين در حال کار بر روي ارتقاء فني براي مطابقت با اين تغييرات و حمايت قوي تر از نهادهاي فدرال ، ايالتي و محلي مي باشد .

عضويت در FBI :

براي اين منظور بايد مدرکي دانشگاهي چهارساله داشته باشيد ، تبعيت آمريکايي داشته باشي ، و بين 23 تا 39 سال باشي . همچنين بايد سابقه ي قضايي پاکي داشته باشيد بدون محکوميت براي جرائم جدي . فقط 10 درصد درخواست ها پذيرفته مي شود . درپي حملات 11 سپتامبر ، تعداد درخواست به طرز چشمگيري افزايش يافت . به محض اينکه پذيرفته شدن ، ماموران در آکادمي FBI آموزش مي بينند اين آکادمي در پايگاه نيروي تفنگداران دريايي آمريکا در Quantico قرار دارد .
آشنايي باFBI  (اف بي آي )
آکادمي 160 هکتاري در سال 1972 باز شد . علاوه بر خوابگاه ها اين آکادمي شامل آزمايشگاه تحقيقات و آموزشهاي دادگاهي ، ميدان هاي تمرين تيراندازي ، يک پارکينگ ، پيست تمرين تعقيب و گريز ، ورزشگاه و کتابخانه مي شود . علاوه بر همه اينها آکادمي يک شهر ساختگي براي آموزش دارد که به Hogans Alley معروف است . آکادمي براي تورهاي عمومي مجوز ورود نمي دهد .
اگر چه مامور FBI بودن مي تواند خطرناک باشد اما آمار امنيت قابل توجهي وجود دارد . از 1925 تا 1996 يعني 71 سال فقط 33 مامور FBI در عمليات ها کشته شده اند .
منبع: How stuff works.com/ راسخون

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار