کد خبر: ۹۷۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۸ 25 July 2021

تا به حال برایتان پیش آمده که با خودتان فکر کنید زندگی در کشوری مثل آلمان چگونه است؟ آیا به انواع روش های مهاجرت به آلمان فکر کرده اید؟ تصور کنید در حال قدم زدن کنار رودخانه کنستانس هستید و با خوردن یک شیرینی بی نظیر آلمانی، به مناظرِ خیره کننده اطراف نگاه می کنید. وقتی مردم این کشور را می بینید، می شنوید که به هم می گویند، "hallo, guten morgen" (سلام، روز بخیر) و با زبان جدیدی مواجه می شوید.

شاید هم دوست داشته باشید سری به قلعه نوی شوان اشتاین بزنید؛ قلعه ای که الهام بخش والت دیزنی بود و در کارتون های بی نظیر آن خود نمایی می کرد. از سواحل شمالی گرفته تا کوه های آلپ زیبا، موزه ها و بناهای تاریخی، کلیساها و مناطق یادآور جنگ جهانی دوم، همه و همه جذابیت منحصر به فردی را به آلمان بخشیده اند.

دوست دارید به این کشور باشکوه که البته مردمان آن مثل ما ایرانی ها از نژاد آریایی هستند مهاجرت کنید؟ کشور مهاجر پذیری که به طور میانگین ظرفیت پذیرش حدود 30 هزار نفر را دارد و هر ساله قشر عظیمی از مهاجران سراسر دنیا را در خود جای می دهد. ایرانیان علاقه زیادی برای مهاجرت به آلمان دارند. شاید دلیل این امر ایرانی های زیادی باشد که در آلمان اقامت دارند و یا شاید شرایط خوبی که این کشور برای ملیت های دیگر فراهم کرده است.

قبل از اینکه از میان شهرهای محبوب آلمان همچون برلین، فرانکفورت، اشتوتگارت، مونیخ، کلن، هامبورگ و روتنبرگ یکی را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنید، خوب است که ابتدا با انواع روش های مهاجرت به آلمان آشنا شوید.

از چه راه هایی می توانیم به آلمان مهاجرت کنیم؟

یکی از سوالات مهمی که معمولا برای مهاجران به وجود می آید، این است که از چه راه هایی می توان به آلمان مهاجرت کرد؟ باید در پاسخ بگوییم که فراتر از زیبایی های طبیعی و جاذبه های دیدنی، آلمان از سطح زندگی بسیار خوبی برای مهاجران برخوردار است. جوامع مختلف معمولا با اهدافی همچون تحصیل در آلمان ، کار، سرمایه گذاری و... قدم در مسیر مهاجرت به آلمان می گذارند. اگر چه آلمانی ها افراد سردی هستند و سخت یخ روابط شان با سایر افراد آب می شود ولی انسان های متعهد و خوش قولی هستند و روی حرفشان می ایستند.

به طور معمول احترام قابل توجهی از خود نشان می دهند و برخورد بدی با مهاجران ندارند. البته شاید رک بودنشان در صحبت کردن و جدی بودن شان توی در برخورد اول برای برخی مهاجران عجیب به نظر برسد و توی ذوقشان بخورد. اما مردم آلمان در نهایت انسان های بدی نیستند و می توانید زندگی آرامی را در کنارشان داشته باشید.

کیفیت زندگی، آلمان را با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی اش به محیطی فوق العاده تبدیل کرده آورده و عملکرد سیستم آموزشی و فرصت های شغلی آن، مردم سراسر جهان را با فرصت های جدیدی روبرو کرده است. برای مهاجرت به آلمان روش های مختلفی وجود دارد که به عنوان یک تبعه خارجی، می توانید از هر یک از آن ها استفاده کنید. در زیر به شرح روش ها پرداخته ایم:

  • مهاجرت به آلمان برای کار و استخدام
  • مهاجرت به آلمان برای تحصیل
  • مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی
  • مهاجرت به آلمان برای پیوستن به خانواده
  • مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

شرایط مهاجرت به آلمان چیست؟

مانند سایر کشورها، آلمان نیز شرایط ویژه ای برای مهاجرت دارد. مثلا باید ثابت کنید که تمکن مالی لازم را دارید و می توانید از پس هزینه های زندگی خود و تامین مخارج تان برآیید.

باید بیمه درمانی داشته باشید، چون بدون پوشش مناسب بیمه درمانی، امکان مهاجرت به آلمان برای شما وجود ندارد.

از طرفی باید حداقل مهارت پایه در زبان آلمانی را داشته باشید. سطح مهارت زبان آلمانی در سه دستهA ، B و C. تقسیم می شود که هر یک دارای دو بخش هستند. مهارت زبان A1 / A2 یا پایه ای، B1 / B2 یا مهارت متوسط برای رفع نیازهای روزمره و مکالمه و C1 / C2 یا مهارت های پیشرفته زبان آلمانی.

همچنین باید موفق به اخذ یکی از انواع ویزاهای آلمان شوید. انواع ویزا های آلمان عبارتند از:

  • ویزای تجارت در آلمان
  • ویزای تحصیل در آلمان
  • ویزای جستجوی کار
  • ویزای کار در آلمان
  • ویزا دانشمند مهمان
  • ویزای آموزش یا کارآموزی
  • ویزای پیوستن به خانواده، اقوام یا شریک زندگی

راه حل مطمئن و تضمینی برای مهاجرت به آلمان

ممکن است سردرگم باشید و ندانید چگونه می توانید به شکل تضمینی روند مهاجرت به آلمان را در پیش بگیرید. موسسات مهاجرتی زیادند و روش های و ویزاهای مختلفی از سوی آنان ارائه می شود که شاید در برخی موارد شما را به عنوان یک مهاجر به اشتباه بیندازد و از مسیر درست مهاجرت دور کند.

برای مهاجرت به آلمان شما نیاز به مشاوره تخصصی مهاجرت از سوی کارشناسان حرفه ای و با سابقه دارید. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان با بیش از 18 سال تجربه در امور مهاجرتی و و کسب موفقیت های چشمگیر در پرونده های مختلف، شما را به هدفتان می رساند. کافیست یک مراجعه حضوری با وکلای این موسسه داشته باشید و همکاری خوبی با متخصصان حقوقی آن داشته باشید.

به این ترتیب می توانید کلیه مراحل اخذ ویزای آلمان را به راحتی و سریع انجام دهید و از روش های قانونی مهاجرت به آلمان استفاده نمایید. همچنین می توانید شرایط اخذ اقامت دائم آلمان و کسب شهروندی این کشور را نیز در جلسات مشاوره بررسی کنید و خیلی زود به یکی از شهروندان کشور آلمان تبدیل شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار