کد خبر: ۹۷۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 17 July 2021

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های ۷۲ ساعت گذشته در این استان قدری تشدید شد و از ۴۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی منطقه بارندگی گزارش شده است.

محسن حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همانطور که انتظار می‌رفت فعالیت مونسون هند در چند روز اخیر شدت گرفت و از قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان ۴۹ میلیمتر باران گزارش شد.
وی افزود: علاوه‌بر قصرقند از ایستگاه‌های «هلنچکان» قصرقند ۴۰، «چانف» نیکشهر ۳۳، «ساربوک» قصرقند ۲۷ و چاهان نیکشهر ۲۶.۵ میلیمتر بارش گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سامانه مونسون هند در ۲ هفته اخیر بیش‌از ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان را فرا گرفت و در حدود ۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی فعالیت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بارش‌های همرفتی مونسون در برخی نقاط استان منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جریان یافتن رودخانه‌ها شده است. 
حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان فعالیت مونسون هند بویژه در بعدازظهرها و شب‌ها ادامه دارد.
وی گفت: عمده فعالیت این سامانه در مناطق جنوب شرق، جنوب، نواحی مرکزی و ارتفاعات نواحی مرکزی خواهد بود.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان کرد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از قرارگیری در فضای باز به شدت اجتناب و از هر گونه صعود به ارتفاعات، حتی ارتفاعات کوتاه به سبب خطر برخورد صاعقه خودداری شود.
وی افزود: به دامداران نیز توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر از چرای دام‌ها در مراتع مرتفع خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار