در مراسمی با حضور مدیران عامل ساتا، شستان، مپنا، پتروشیمی مکران و آب‌نیروی مکران قرارداد ساخت نیروگاه شهرک پتروشیمی مکران به دست متخصصین داخلی گروه صنعتی مپنا امضا شد.
کد خبر: ۹۷۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 19 July 2021

مپنا در شهرک پتروشیمی مکران نیروگاه می‌سازد/ امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگترین شهرک خصوصی پتروشیمی کشور/ جذب 117 میلیون یورو جهت تولید برق و بخار

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان، در آغاز این مراسم، محمدحسن تولایی مدیرعامل شستان با توضیح مختصری از فرآیند تصمیم‌سازی جهت این همکاری، از همکاری تنگاتنگ با مپنا در شهرک پتروشیمی مکران خبر داد و گفت باعث افتخار ایران و ایرانیست که به دست توانمند متخصصین داخلی گروه مپنا، شاهد توسعه صنعت و آبادانی منطقه مکران که مورد تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری است، باشیم.

عباس علی‌آبادی مدیرعامل مپنا نیز با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های صنعتی در منطقه گفت شک ندارم که سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت در شهرک پتروشیمی مکران عمل صالح و دقیقا کار درستی است که سبب ارتقای شاخص‌های رفاهی، امنیتی و اشتغال در منطقه خواهد شد و مپنا با افتخار در این پروژه، یکی از بهترین کارهای صنعتی را انجام خواهد داد.
علی‌آبادی با اشاره ضمنی به معضلات این روزهای صنعت برق گفت اتفاقات اخیر نشان میدهد برق کالای ارزشمند و مهمی است و شاید در این سالها آدرس غلط به مصرف‌کننده داده‌ایم.
وی با بیان مثالی برای تاکید بر اهمیت قیمت انرژی گفت در اقتصاد آلمان مثلا 30 میلیارد متر مکعب آب، روزانه حدود 1میلیارد متر مکعب گاز، روزی یک‌میلیارد کیلو وات برق، روزی صد میلیون لیتر گازوئیل و روزی صد میلیون لیتر بنزین در اقتصاد آلمان چیزی حدود 360 میلیارد یورو قیمت دارد که در ایران نهایتا 10میلیارد یورو نیست.
وی افزود قیمت پایین انرژی در کشور سبب شده که امروز به راحتی آب و گاز و برق را هدر میدهیم، قدر بنزین و گازوئیل را نمیدانیم و با توجیه سطح پایین دستمزد، به ارزان‌فروشی ادامه می‌دهیم؛ خوب متولیان سطح دستمزد را اصلاح کنند.
علی‌آبادی گفت امروز بخشی از معضلات اجتماعی، ناشی از مدیریت ناصحیح منابع انرژی است و امید است در دولت جدید، جلو این سوء مدیریت گرفته شود.
وی ادامه داد هر روز فاصله قیمت واقعی و دریافتی از مشترکین بیشتر می‌شود، به طور مثال اگر قیمت بنزین 7 برابر شود، به قیمت واقعی نزدیک می‌شود، در حالیکه در منطقه‌ای مثل خوزستان، فاصله قیمت برق تولیدی و قیمتی که مصرف‌کننده پرداخت می‌کند بیش از 4000 درصد است که فاصله بسیار زیادی است.
در این مراسم، علیرضا منیری ابیانه ضمن تقدیر از همکاری مپنا و پتروشیمی مکران، آن را گامی استوار در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و آبادانی سواحل مکران دانست و از یک قرارداد دیگر با مپنا در آینده‌ای نزدیک در شهرک پتروشیمی مکران خبر داد.
گفتنی است نیروگاه تولید همزمان برق و بخار شهرک پتروشیمی مکران، در زمینی به وسعت 16.5 هکتار با ظرفیت 183 مگاوات برق و بالغ بر 720 تن بخار در ساعت با سرمایه 117 میلیون یورو به صورت EPCF و طی مدت 30 ماه به دست متخصصین داخلی در حال ساخت است.

مپنا در شهرک پتروشیمی مکران نیروگاه می‌سازد/ امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگترین شهرک خصوصی پتروشیمی کشور/ جذب 117 میلیون یورو جهت تولید برق و بخارمپنا در شهرک پتروشیمی مکران نیروگاه می‌سازد/ امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگترین شهرک خصوصی پتروشیمی کشور/ جذب 117 میلیون یورو جهت تولید برق و بخارمپنا در شهرک پتروشیمی مکران نیروگاه می‌سازد/ امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگترین شهرک خصوصی پتروشیمی کشور/ جذب 117 میلیون یورو جهت تولید برق و بخارمپنا در شهرک پتروشیمی مکران نیروگاه می‌سازد/ امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگترین شهرک خصوصی پتروشیمی کشور/ جذب 117 میلیون یورو جهت تولید برق و بخارمپنا در شهرک پتروشیمی مکران نیروگاه می‌سازد/ امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگترین شهرک خصوصی پتروشیمی کشور/ جذب 117 میلیون یورو جهت تولید برق و بخارمپنا در شهرک پتروشیمی مکران نیروگاه می‌سازد/ امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگترین شهرک خصوصی پتروشیمی کشور/ جذب 117 میلیون یورو جهت تولید برق و بخارمپنا در شهرک پتروشیمی مکران نیروگاه می‌سازد/ امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگترین شهرک خصوصی پتروشیمی کشور/ جذب 117 میلیون یورو جهت تولید برق و بخار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار