با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان صورت گرفت:
با حضور کوثری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، امام جمعه، فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان و جمعی از مردم محل، ۱۴ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان ایرانشهر با اعتباری بالغ بر ۱۶۰میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۸۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ 30 August 2021

به گزارش تابناک، با حضور کوثری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، امام جمعه، فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان و جمعی از مردم محل، ۱۴ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان ایرانشهر با اعتباری بالغ بر ۱۶۰میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

پروژه برق‌رسانی به ۱۸ واحد مسکونی در کلینک حسن خانی و ۹ پروژه دیگر برق رسانی در سطح شهرستان نخستین پروژه هایی بودند به دست ابوذر کوثری، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه‌ها که شامل توسعه۲۴ کیلومتر شبکه برق روستایی، اصلاح شبکه شهری و روستا، نصب دستگاه ترانس، تعویض خطوط و تجهیزات شبکه برق بود با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به همت شرکت توزیع نیروی برق ایرانشهر اجرا شده اند.

همچنین پروژه زیرسازی، آسفالت و خط کشی راه روستایی گنج آباد به کلیری به طول 8 کیلومتر با حضور کوثری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و‌ مدیران اجرایی شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت. این پروژه با اعتبار 4 میلیارد و ١٦٠ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان احداث شده است. لازم به یادآوری است این راه به طول ۱۸ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن در سنوات قبل احداث شده بود و در این مرحله علاوه بر احداث ۸ کیلومتر باقیمانده، بخش قبلی نیز مرمت و بهسازی و خط کشی شده است. این راه مسیر ارتباط چند روستا و بیش از ۲۰ نقطه عشایری با ایرانشهر است که به دلیل بستر رودخانه ای مسیر تردد مردم بسیار دشوار بود.

افتتاح سه پروژه آبیاری های نوین کشاورزی برنامه های پایانی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری در ایرانشهر بود. این سه پروژه شامل آبیاری های بارانی و آبیاری کم فشار در سطح 117 هکتار از اراضی زراعی شهرستان است که توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اجرا شده اند.

ابوذر کوثری ضمن افتتاح پروژه در گفتگو با خبرنگار واحد خبر استان گفت: هفته دولت فرصتی است که بخش هایی از خدمات دولت برای مردم تبیین شود و مردم واقف شوند که به رغم دشواری ها و... خدمات رسانی به مردم با قوت ادامه دارد. همچنان بهبود زندگی و رفاه مردم اولویت اول دولت است.

کوثری با اشاره به توسعه زیرساخت های عمرانی و رفاهی در جای جای پهنه استان، گفت: جمهوری اسلامی برکات فراوانی برای مردم داشته و مردم در پیش از انقلاب شاید هرگز تصور برخورداری از این خدمات را نمی کردند.

کوثری با اشاره به اهمیت راه در توسعه مناطق و ارتقای تمدن و تولید و اقتصاد، توجه متوازن به بخش های مختلف اقتصاد روستا و تلاش در فراهم کردن امکانات برای کاهش مهاجرت مردم به شهرها را ضروری دانست.

کوثری تلاش در جهت افزایش راندمان محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب از طریق اجرای طرح های مدرنیزاسیون و سیستم های نوین آبیاری رامورد تاکید قرار داد و خواستار جدیت هر چه بیش تر دستگاه متولی در این زمینه‌ها شد.

ابوذر کوثری در پایان سفر به ایرانشهر در گفتگو با برخی تولید کنندگان خرما در شهرستان، به اتخاذ تدابیر لازم از سوی فرمانداری و دستگاه های اجرایی مرتبط برای بازاریابی فروش خرما و جلوگیری از فرصت طلبی دلال ها و ضرر و زیان به باغداران تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار