مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت تعاونی پزم مچان کنارک از استان سیستان و بلوچستان در شانزدهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر بعنوان یکی از تعاونی های برتر کشور معرفی و از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 08 September 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده افزود: جشنواره تعاونی های برتر هر ساله با هدف ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی بصورت کشوری و استانی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه امسال و در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی، شرکت تعاونی ۷۱۱ پزم مچان کنارک از استان سیستان و بلوچستان بعنوان تعاونی برتر ملی معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت، اظهار داشت: این شرکت تعاونی در گرایش خدمات صید و صیادی و تامین نیاز تولید کنندگان فعالیت میکند و از شرکت های تعاونی موفق استان نیز به شمار می رود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین در خصوص فرایند برگزاری جشنواره استانی تعاونی های برتر گفت: ثبت نام از متقاضیان شرکت در جشنواره استانی، همزمان با سراسر کشور اردیبهشت  ماه در سیستان و بلوچستان آغاز شد و شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در گرایش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات، مسکن، مصرف، اعتبار، صنایع دستی و گردشگریی و غیره از طریق سامانه جامع هوشمند با بهنگام سازی اطلاعات و تکمیل پرسش نامه تخصصی جشنواره، آمادگی خود را برای حضور در این رویداد اعلام کردند.
جهاندیده افزود: بعد از ثبت‌نام و داوری انجام شده و طی مراحل مختلف، ۱۲ شرکت تعاونی برتر استانی معرفی و تجلیل شدند و یک تعاونی نیز در حوزه ملی مورد تجلیل قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بخش تعاون در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ تعاونی بویژه در حوزه‌های تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکرد گسترش آموزش‌های عمومی و تخصصی مربوط به تعاون، کار، تامین اجتماعی، مالی و حسابرسی برنامه ریزی کرده است که بر این اساس ۴۴ هزار نفر ساعت آموزش عمدتا بصورت مجازی برای تعاونگران استان برگزار شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه با مشارکت مردم قابل تحقق است که در این زمینه ۲ هزار و ۴۶۸ شرکت تعاونی فعال در بخش‌های اشتغال، صنعت، خدمات و کشاورزی این استان فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار