کد خبر: ۹۹۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 10 September 2021

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه ۷۵ سه اقیانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستیم با یک محصول تمام ایرانی به نام ناوشکن سهند از سه مسیر دریایی بسیار خروشان عبور کنیم.

عبور از سه اقیانوس با ناوشکن تمام ایرانی سهند

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی با حضور در استودیو خبری ۲۱ سه شنبه شب شبکه یک سیما درباره اهمیت سفر بزرگ دریایی و اقیانوسی اظهار کرد: ناوگروه ۷۵ سه اقیانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستیم با یک محصول تمام ایرانی به نام ناوشکن سهند از سه مسیر دریایی بسیار خروشان عبور کنیم؛ یعنی اقیانوس اطلس که جزو اقیانوس‌های وحشی دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این دستاورد را هیچ کسی باور نداشت و دشمنان ما در مسیر به دنبال این بودند که آیا این سفر به آخر خواهد رسید یا نه؟

امیر دریادار ایرانی گفت: مهمترین دستاورد این سفر خود باوری بود که امروز به آن رسیدیم و جوانان ما حاصل تلاش خودشان را می‌بینند که با اقتدار و افتخار یک مسیر طولانی ۴۵ هزار کیلومتری را با صلابت طی کردند و به سلامت به آب‌های سرزمین بازگشتند.

وی درباره لزوم انجام این ماموریت هم افزود: حدود ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می‌شود و دریا امروز هم توسط بازیگران فرا منطقه‌ای و بعضاً توسط تروریسم دریایی تهدید می‌شود و این محور که محور اقتصادی ما می‌باشد مورد تهدید بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما به تمام دریانوردان خودمان این ایمنی و امنیت را تقدیم می کنیم و حضور دائمی ما موجب شده دشمنان نتوانند کوچکترین خللی در مسیر اقتصادی ما ایجاد کنند؛ حتی تروریسم دریایی به عقب رانده شده است و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به عنوان یک کشور مستقل توانستیم خطوط مواصلاتی خودمان را در امنیت کامل باز نگه داریم و شناورها و تجارت ما در حوزه دریا با موفقیت درحال انجام است.

وی درباره اهمیت این سفر از نظر فنی گفت: دشمنان هنوز ایرانی‌ها را نشناخته‌اند و یک ایرانی همیشه در یک شرایط سخت توانمندی خود را نشان می‌دهد؛ ما کل این مسیر را که طی کردیم از کنار ۵۵ کشور عبور کردیم و هیچگاه نیازمندی این را نداشتیم که به بندری مراجعه کنیم و خواسته‌ای داشته باشیم کما اینکه تمام شناورهای بیگانه که در منطقه فعالیت می‌کنند از بنادر کشورها برای تامین نیازمندی‌هایشان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در تجهیزات فنی اشکال پیش می‌آید، اما بر طرف کردن آن مهم است که حاصل آموزش، توانمندی و مهارت کارکنان بوده است.

امیردریادار ایرانی گفت: در کل این مدت، پدیده شوم کرونا وجود داشت. ناوگان‌هایی که خیلی ادعای توانمندی داشتند شناورهایشان از حرکت ایستادند و در بنادر پناه بردند که مشکل بهداشتی خودشان را حل کنند، اما ما هیچ مشکلی نداشتیم و همه همرزمان ما به سلامت بازگشتند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دیگر اقیانوس هند برای ما، ماموریت عادی و روزانه محسوب می‌شود و ما حتماً در هر مسیری که لازم باشد حضور پیدا می‌کنیم، چون توانمندی آن را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار